Kumppanit

Haluatko lähteä mukaan rakentamaan suomalaisen karaten tarinaa, tekemään yhteistyötä urheilijoiden kanssa, ja näkyä karaten harrastajien joukossa ympäri maailman? Ota yhteyttä!

Tue suomalaista karatea niin ulkomailla kuin kotona

Karateliiton tehtävä on tukea seuroja ja rakentaa onnistumistarinoita suomalaiselle karatelle. Lähde mukaan osaksi suomalaisen karaten menestystarinaa!

Saa näkyvyyttä kymmenien tuhansien harrastajien joukossa

Karate on maailman harrastetuimpia liikuntamuotoja ja Suomessa aktiivisia harrastajia on jo yli 15 000. Pääset näkyväksi osaksi liiton toimintaa ja samalla osoitat tukesi jäsenseuroille läpi maan.

karateliitto-karate-kumite-emma aronen
Tee markkinoinnillista yhteistyötä urheilijoiden kanssa

Urheilijat ovat näkyvillä ympäri maailman ja tekevät ammattimaisesti henkilökohtaista markkinointiaan mm. sosiaalisen median avulla. Voit osallistua toimintaan yhteistyökumppanina ja pääset myös mukaan ideoimaan missä ja miten näkyvyyttä rakennetaan.

World Police & Fire Games kilpailut käytiin tänä vuonna Hollannin Rotterdamissa. Kilpailuja jouduttiin koronapandemian vuoksi siirtämään vuodella eteenpäin, edelliset kisat käytiin 2019 Chengdussa, Kiinassa. Kilpailuihin osallistui 10 000 kilpailijaa 70:stä maasta. Lajeja kilpailuissa oli 63 pitäen sisällään yleisimpiä lajeja yleisurheilusta kamppailulajeihin, jääkiekkoon ja dartsiin. Suomesta oli myös suuri joukko poliiseja ja palomiehiä paikalla kilpailemassa sekä kannustamassa mitaleita eri lajeista rohmuten.Karatessa sarjat käydään normaalista poiketen mustien vöiden sarjoissa ja alempien vöiden sarjoissa. Lisäksi paino ja ikäluokat jakavat ottelijat eri sarjoihin. Matsit käytiin WKF säännöillä.Suomesta edustamassa oli kilpailuiden todellinen konkari ja karateharrastajille varsin tuttu Kim Waenerberg Helsinki-Vantaan lentoaseman pelastuslaitokselta ja Oskari Rajala Helsingin Pelastuslaitokselta. Kilpailuissa on ollut vaihteleva taso, mutta näissä kilpailuissa nähtiin useampia maajoukkuetason ja Premier liigan kilpailijoita. Isoja joukkueita oli tullut mm. Ranskasta, Malesiasta, Mongoliasta, Intiasta ja tietenkin Hollannista.Kimi kilpaili alle 85kg sarjassa yli 50 vuotiaiden ikäluokassa. Sarjaan oli ilmoittautunut tällä kertaa vain yksi ottelija Kimin lisäksi, Espanjan Jaime Meire. Paremmuus ratkaistiin kolmen ottelun sarjalla, joista kaksi selkeää voittoa (6-0 ja 8-0) nostivat Kimin podiumin korkeimmalle korokkeelle. Tässä vaiheessa konkarin arvonimi on jo oikeutettua, sillä kyseessä oli kahdeksas peräkkäinen kulta WPFG kilpailuista.Oskarin sarja oli +85kg ja yleinen sarja (+18v). Sarjaan tuli Oskarin lisäksi Intian Ankit Sharma ja Ranskan Mehdi Filali. Ottelut käytiin poolina eli kaikki ottelevat kerran vastakkain. Ensimmäisessä matsissa kaatui Intia 5-1 tiukan taistelun tuloksena. Seuraavaksi Ranska ja Intia ottivat tasaisen matsin 1-0 Ranskan hyväksi. Ratkaisevaksi otteluksi jäi viimeinen, jossa Oskari joutui tunnustamaan Ranskan Filalin paremmaksi 6-0 tappiolla. Kolmansista kilpailuista siis hopeaa kotiin viemisiksi.Seuraavat kilpailut käydään 2023 kesällä Kanadan Winnipegissä. ... See MoreSee Less