Karateliitto

Vuonna 1969 perustettu Suomen Karateliitto ry toimii valtakunnallisena kattojärjestönä Karaten, Hokutoryu Ju-Jutsun sekä Taidon jäsenseuroille. Karateliiton toiminta oli jakaantunut valiokuntiin, jotka oman vastuualueensa puitteissa suunnittelevat ja toteuttavat toimintaansa liiton strategian, talousarvion ja toimintasuunnitelman mukaisesti. Liiton hallitus nimittää valiokuntien puheenjohtajat sekä työryhmät / toimikunnat. Valiokuntien operatiivista toimintaa ohjaa valiokunnan / työryhmien aseman, tehtävät ja toimivallan määrittävä ohjesääntö.

Karateliiton tarkoitus on edistää ja kehittää karatea ja muita samantapaisia kamppailulajeja Suomessa ja toimia näiden kamppailulajien yhdistysten valtakunnallisena keskusjärjestönä kilpa-, kunto-, nuoriso-, ja muussa kamppailulajeihin liittyvässä toiminnassa.

Suomen Karateliitto edustaa suomalaista karatea maailmanlaajuisissa karaten katto-organisaatioissa kuten Maailman karateliitto (WKF) ja Euroopan karateliitto (EKF).
Suomessa karateliitto on valtionapukelpoinen lajiliitto ja toimii yhteistyössä mm. Opetus- ja kultuuriministeriön, Olympiakomitean sekä eri kaupunkien liikuntatoimien kanssa.

Karateliiton hallitus

Hallituksen puheenjohtaja