Valmentaa kuin nainen -hankkeen loppuvuoden tapahtumat

24.10.2023

Valmentaa kuin nainen -hankkeen 10-vuotisjuhlaseminaari

Tervetuloa juhlistamaan menestyksekkään Suomen Valmentajien johtaman Valmentaa kuin nainen –hankkeen 10-vuotistaivalta juhlaseminaariin keskiviikkona 22.11.2023 klo 12.00–15.00. Seminaarissa käydään läpi hankkeen vaikuttavuutta valmentajien tasa-arvon edistämisessä, esitellään valmennuksen tasa-arvon edistämisen työkalu ja kerrotaan kuluvan mailapelien hankkeen tuloksista. Seminaari on avoin kaikille valmentajien tasa-arvotyöstä kiinnostuneille. Lisätiedot ja ilmoittautuminen täällä

XIII Coach Webinaari: Valmennuksen tasa-arvon työkalu seuran kehittämisen tukena

Kaikille avoimessa, maksuttomassa Coach Webinaarissa 12.12.2023 klo 16.30–18.00 tutustutaan valmennuksen tasa-arvon työkaluun, joka tarjoaa keinoja edistää valmennuksen tasa-arvoa, kehittää valmennuskulttuuria, tarjota tutkittua tietoa valmennuksen tasa-arvosta, nostaa valmentajien ja valmentamisen arvostusta ja auttaa saamaan eri taustoista olevia ihmisiä mukaan valmentajiksi.

Työkalu ohjaa tarkastelemaan seuran valmennuskulttuuria kokonaisuudessaan.

Lue lisää ja ilmoittaudu täällä.

Jyväskylän yliopisto ja Suomen Valmentajat tutkivat valmentavien naisten kokemuksia tasa-arvosta valmennuksessa

Jyväskylän yliopiston liikuntatieteellinen tiedekunta ja Suomen Valmentajat ry ovat yhdessä käynnistäneet tutkimushankkeen, joka selvittää naisten kokemuksia sukupuolten välisestä tasa-arvosta urheiluvalmennuksessa. Tutkimus selvittää niitä tekijöitä, jotka edistävät tai estävät naisten osallistumista valmennustoimintaan. Kutsumme kaikki yli 15-vuotiaat urheiluvalmennusta tekevät naiset osallistumaan tutkimukseen vastaamalla kyselyyn osoitteessa: https://link.webropolsurveys.com/S/443E76A3E0355DEB

Osallistumalla kyselyyn pystyt vaikuttamaan tulevaisuuden valmennuksen kehittämiseen ja valmentavien naisten asemaan urheilussa ja olet mukana rakentamassa parempaa tulevaisuutta urheiluvalmennuksessa kaikille. Kyselyn lopussa voit lisäksi ilmoittautua vapaaehtoiseksi syventävään haastatteluun. Kyselyyn vastaamiseen menee noin 20–30 minuuttia. Voit tehdä kyselyn suomeksi, ruotsiksi tai englanniksi. Kysely sulkeutuu 1. joulukuuta, 2023.

Tutkimuksen tulokset auttavat kehittämään strategioita, jotka tukevat valmentajien toimimista urheilussa ja mahdollistavat valmentajana kehittymisen. Tutkimus kattaa monia eri näkökulmia, kuten työoloja, koulutusta, mahdollisuuksia urakehitykseen ja tasavertaista kohtelua valmentajina.

Sanna Erdoğan| Hanketyöntekijä |Suomen Valmentajat ry |

Valimotie 10 | 00380 HELSINKI | GSM +358 415058209