Tyylisuunta karaten SM-kisat

14.06.2017

Maailman Karateliitto (WKF) on antanut tyylisuuntien kansallisista mestaruuskilpailuista (Suomessa SM) seuraavan ohjeistuksen:

Kansallinen karateliitto joka on WKF:n virallinen jäsenliitto ei voi hyväksyä, rahoittaa tai antaa myöskään jäsenseurojensa järjestää tai osallistua kotimaisiin  karatekilpailuihin jotka on nimitetty maan mestaruuskilpailuiksi (SM) ja käydään jollain muilla kuin WKF:n säännöillä.  Tämän rajoituksen rikkominen johtaa rangaistuksiin, kuten sulkemiseen WKF:n alaisista kilpailuista. Pois sulkeminen raskaimmillaan koskee koko kyseisen maan edustusta.  Tämä ei kuitenkaan estä yksittäisiä tyylisuuntaryhmiä järjestämästä omia kilpailuitaan, vaikka niissä käytettäisiin muita sääntöjä kuin virallisia WKF-sääntöjä, kunhan niitä ei ole nimitetty kansallisiksi mestaruuskilpailuiksi (SM).

“No National Federation affiliated the WKF may sanction, fund or let its members arrange or participate in any domestic karate competition designated as a National Karate Championships under any other rules than the official WKF Competition Rules. Breach of this restriction will result in sanction by the WKF that may include suspension of participation in WKF sanctioned events. This does not prevent individual style groups within our NFs to arrange their own Championships, even with other rules than the official WKF Competition rules, as long as the competition is not designated as a National Championships.”