Oulun Tuomarikurssi 6.-7.4.2018

11.04.2018

Minulla oli ilo pitää Karateliiton tuomarikurssi Oulussa 6.-7.4.2018. Tuomarikurssi kesti 2 päivää ja ohjelmassa perjantaina oli kurssilaisille tutustumista sääntöihin sekä harjoittelimme pää- ja kulmatuomareiden lippumerkkejä. Kurssille ilmoittautui 11 henkilöä, joista kymmenen suoritti kumiten ja katan kirjallisen kokeen lauantaiaamuna. Heistä yhdeksän suoritti käytännön harjoittelun samana päivänä Hokkyokuko Cup-juniorikisoissa.

Päivät sujuivat oikein mainiosti ja tuomari kurssilaisten määrä mahdollisti, että kilpailussa oli tatameilla täysi miehitys. Tuomarikokelaiden lisäksi tuomareina kisoissa oli aikaisemmilta vuosilta toimineita valmentajia sekä vieraileva tuomari Lahdesta,
Hanna Saario. Myös Karateliiton urheilutoimenjohtaja Anssi Kaltevo kävi verestämässä tuomaritaitojaan muutamassa ottelussa. Yhteistyötä parhaimmillaan.

Kisapäivä meni suurimmalta osin tuomarikokelaiden käytännön tarkkailussa. Kävin opastamassa kokelaita erilaisissa tilanteissa ja annoin kommentteja ja vinkkejä tuomarityöskentelyyn. Kävin itsekin tuomitsemassa muutaman ottelun. Kisojen loputtua
annoin yleispalautteen ja kannustuksen sanoja kaikille yhteisesti. Sen jälkeen kutsuin tuomarikokelaat yksitellen henkilökohtaiseen palautteen antoon sekä ilmoitin heidän tulevan tuomarilisenssin.

Olisi todella mahtavaa, jos muillakin kursseilla olisi sama määrä vanhoja ja uusia innokkaita tuomareita. Kurssejahan on tälle keväälle vielä kolme eli Lahdessa ja Porissa yksipäiväisenä, sekä Kuopiossa, jossa se pidetään Kuopion kansallisten ja Veteraanien SM-kisojen yhteydessä perjantaina ja lauantaina.

Tervetuloa kevään kurssituksiin!

Tuomariterveisin,

Marjaana Rantala

Maksuttomat Tuomarikurssit:

Lahti : La 21.4.2018 klo 10-16 Paikka: Kamppailuareena, Suurmäenkatu 4, Lahti

Pori : La 21.4.2018 klo 10-13 Paikka: Kamppailuyhdistys, Satakunnankatu 32, Pori

Kuopio : Pe 4.5.2018 klo 17.30 – 21.00 La 5.5.2018 klo 08.30 – 09.30 Paikka: Suurmäentien väestösuoja, Kuopio