Karaten yläkoululeiritys lukuvuonna 2018-2019

30.05.2018

Karaten yläkoululeiritys saa jatkoa lukuvuotena 2018-2019. Leiritykset on tarkoitettu 7-9 luokkalaisille tavoitteellisesti urheiluun suuntautuneille nuorille. Niiden tavoitteena on rakentaa pohjaa monipuoliselle harjoittelulle sekä tukea ja tehostaa huipulle pyrkivien nuorten valmennusta ja opiskelua.

Valtakunnallinen yläkoululeiritys on osa Suomen Olympiakomitean urheiluakatemiaohjelmaa. Liikuntakeskus Pajulahti käynnisti syksyllä 2016 mittavan yläkouluvalmennuksen ohjelman 7.-9. -luokkalaisille tavoitteellisesti urheiluun suuntautuneille nuorille. Karate oli mukana ensimmäistä kertaa Pajulahden yläkoululeirityksissä lukukaudella 2017-2018.  Haku lukukauden 2018-2019 leirityksiin on nyt käynnissä.

Karaten yläkoululeiritys on tarkoitettu 7.-9. -luokkalaisille tavoitteellisesti urheiluun suuntautuneille nuorille (tytöt ja pojat). Leirien tavoitteena on kehittää nuorten harjoittelu- ja elämäntaitoja monipuolisesti sekä yhdistää urheilu ja koulunkäynti joustavasti toisiaan tukevaksi kokonaisuudeksi. Leiritys on valtakunnallinen eli siihen voi hakea eri puolilta Suomea.

Lajiharjoittelussa toteutetaan Suomen Karateliiton linjauksia yläkouluikäisille liiton valmentajien vetämänä. Ominaisuusharjoittelussa ja elämäntaitojen opetuksessa noudatetaan Suomen Olympiakomitean Urheiluakatemiaohjelman ohjeistuksia.

Valmennuskeskusympäristössä on erinomaiset olosuhteet päivittäiselle harjoittelulle, hyvät valmennuksen tukipalvelut sekä monipuolista tukea opintojen suunnitteluun ja toteutukseen.

Karaten yläkoululeiri lajiesite:

Karaten yläkoululeiri 2018-2019

Haku leirityksiin 19.8.2018 mennessä

Videomaistiaisia Pajulahden yläkoululeirityksestä löytyy täältä

Materiaalia yläkoululeirityksestä näkyy myös Pajulahden Facebookissa Liikuntakeskus Pajulahti ja Instagram-tilillä pajulahti1929