Karateliitto mukana Helsinki Pride-kulkueessa 29.6.2024

28.06.2024

Suomen Karateliitto osallistuu Helsinki Pride -kulkueeseen lauantaina 29.6.2024 yhdessä Suomen Olympiakomitean, kamppailulajiliittojen ja muun urheiluyhteisön kanssa muistuttaakseen yhdenvertaisuuden merkityksestä.

Kamppailulajiliitot haluavat kulkueeseen osallistumalla osoittaa, että kaikki ovat tervetulleita kamppailulajeja harrastamaan.

Karateliiton edustajana kulkueessa toimii järjestöpäällikkö Suvi Savolainen. Jos haluat tulla Suvin kanssa kulkueeseen, niin ota yhteyttä: +358 50 384 4001

PRIDE-KULKUETTA KOSKEVA OHJEISTUS JA AIKATAULU

Jos et pääse kokoontumispaikalle ohjeistuksen mukaan klo 11, ei hätää. Ohjeesta huolimatta kokoontumispaikalle voi tulla omalla aikataululla. Torille pääsee klo 11:45 jälkeen vain Unioninkadun kautta. Snellmaninkadun ja Aleksanterinkadun puoleinen käynti torille suljetaan klo 11:45 aidoin turvallisuussyistä.

Järjestäjät suosittelevat kulkueosallistujille saapumista Senaatintorille jo klo 11.

Kulkuejärjestys

Meidät on sijoitettu kulkueessa blokkiin numero 13. (kootaan rekan nro 13 taakse).

Kulkueen aikataulu

• Klo 10:30 MILK DJs’ aloittavat soiton Senaatintorilla
  • Klo 11:00 NikoLa ja Jamie McDonald aloittavat tapahtuman juonnon. Suosittelemme kaikkia kävelyblokkeihin osallistujia saapumaan torille tähän mennessä.
  • Klo 11:45 Liikenne suljetaan ja kadut Senaatintorin ympäriltä aidoitetaan. Kulku Snellmaninkadun ja Aleksanterinkadun puolelta suljetaan.
  • Klo 12:00 Kulkueen kärki lähtee torilta
  • Klo 13:00 Kulkueen kärki saapuu Kaivopuistoon
  • Klo 14:00 Viimeinen rekka nro 14 lähtee torilta
  • Klo 15:00 Viimeinen rekka saapuu Kaivopuistoon
  • Klo 13:00–20:00 Helsinki Pride -puistojuhla Kaivopuistossa

Muut ohjeistukset

Sääennuste lupaa hellettä, joten ota mukaan riittävästi nestettä, hattu ja muuta aurinkosuojaa kulkueen lähdön odotteluun torilla. https://www.ilmatieteenlaitos.fi/paikallissaa

Jokainen on tervetullut osallistumaan omalla tyylillä! Alla kuitenkin joitakin vinkkejä, joiden avulla erotumme kulkueesta urheilun ja taustayhteisöjemme edustajina:

• voit pukeutua omaan lajiasuun tai muuten sporttisesti – esim. pelipaidat erottuvat kulkueessa hyvin! Lajivarusteita (esim. maila, kypärä, vanne, tms.) voi myös käyttää somisteina, mahdollisesti sateenkaariteemaan tuunattuna
  • ota mukaan muuta rekvisiittaa (jos on): järjestön lippu, beach flag tai vastaava, sateenkaarilippuja jne. OK:n puolesta löytyy iso sateenkaarilippu, jota voimme yhdessä kantaa.
  • sään mukaan varaa itsellesi aurinko/sadesuojaa, riittävästi juotavaa ja ehkä pientä evästä.
  • Tapahtuman sivuilla on lisätietoa mm. esteettömyydestä ja turvallisuudesta: https://pride.fi/helsinki-pride-2024/helsinki-pride-kulkue-2024/

Jos on kysymyksiä joukkueemme kokoontumiseen tai valmistautumiseen liittyen, niin olethan yhteydessä: karoliina.ketola@olympiakomitea.fi, puh 040 5876650.

Torilla tavataan! 😊