Ju-jutsuleiri Belfastissa

19.09.2023

World Ju-jitsu Federation ja Pohjois-Irlannin Ju-jitsu Federation järjestivät mahtavan ju-jutsuleirin Belfastissa, tapahtuma oli samalla Irlannin ju-jitsujohtajan ja pääkouluttajan David Toneyn 60v. juhlaleiri. Leiriin osallistui noin 350 junioria ja lähes 400 aikuista ju-jutsukaa. Osallistujia oli saapunut Irlannin ja Britannian lisäksi Ranskasta, Puolasta, Saksasta, Unkarista, Hollannista ja Australiasta. Suomea edustivat leirin kouluttajina toimineet A. Niiniketo 10. Dan, Risto Väntär 8. Dan ja Kimmo Tenhunen 7. Dan. Kuten tällaisissa suurissa ja arvokkaissa tapahtumilla tapana, niin täällä myös myönnettiin uusia korkeita vyöarvoja, joista korkein, 9. Dan myönnettiin David Toneylle.

Suomalaiset ohjasivat harjoituksia kaikille vyöasteille, Soke Niiniketo kuitenkin vain kolme harjoitusta mustille vöille (6. Dan ja ylemmät, 4-5. Dan ja 2-3. Dan). Leirillä työskenteli suuri joukko vapaaehtoisia ju-jutsukoita; autonkuljettajina, oppaina ja toimitsijoina, he huolehtivat siitä, että vierailla, erityisesti kansainvälisillä vierailla oli kaikki hyvin. Tapahtuma juhlaillallisineen oli upeasti ja ammattimaisesti.

järjestetty.