In Memoriam: Seppo Tarkkonen

28.06.2024

Suru-uutinen tavoitti 19.06.2024, Seppo Tarkkonen oli menehtynyt äkillisen sairauden murtamana. Syvä suru ja kiitollisuus täyttävät sydämemme, kun muistamme Seppo Tarkkosen, joka poistui keskuudestamme jättäen lähtemättömän jäljen suomalaiseen karateyhteisöön. Hänen omistautumisensa ja työnsä suomalaisen karaten hyväksi olivat vertaansa vailla.

Seppo Tarkkonen 3. dan oli pitkään mukana Suomen Karateliiton hallitustyöskentelyssä, tuomaritoiminnassa ja varatilintarkastajana. Lisäksi Seppo oli mukana Wadokanin hallitustyöskentelyssä.  Seppo oli myös valittu Suomen Karateliiton kunniadojon jäseneksi.

Monet meistä muistavat Sepon innokkaana kilpailuiden videokuvaajana. Seppo kuvasi karatekisoja, harjoituksia ja muita tapahtumia 70-luvulta lähtien, ensin kaitafilmille ja sittemmin videomateriaaleille. Tallessa on historiallisen arvokasta materiaalia, joita Karateliitto tulee vielä julkaisemaan.

Seppo oli erittäin budohenkinen ja hänellä oli hyvät kontaktit moniin organisaatioihin ja mm. Viron suuntaan. Seppo oli karateyhteisölle enemmän kuin vain vaikuttaja – hän oli myös hyvä ystävä, jonka kanssa oli ilo jakaa niin harjoitteluhetket kuin vapaa-aikaakin. Hänen positiivinen asenteensa ja kannustava lähestymistapa innostivat monia ja loivat yhteisöllisyyttä kaikkien kesken. Hän perusti myös vanhojen mestareiden Whatsapp-ryhmän.

Kiitämme sinua, Seppo, kaikista niistä hetkistä, joita saimme jakaa kanssasi. Kiitos, että olit meille esimerkki omistautumisesta, ystävällisyydestä ja vaikutusvallasta. Sinua ikävöidään syvästi, mutta muistosi elää ikuiseksi iloksi ja innoitukseksi kaikille, jotka rakastivat sinua ja työtäsi suomalaisen karaten eteen.

Seppo Tarkkonen, kiitos kaikesta

Suomen Karateliitto