Ennakkotiedote -kamppailulajien uudistuva 2-tason pilottikoulutus

29.06.2022

Etsitään kamppailulajien uudistuvaan 2-tason pilottikoulutukseen ohjaajia ja valmentajia – oletko sinä valmis hyppäämään mukaan?

TAUSTAA Aiemmin kolmesta eri koulutuspolusta muodostunut 2-taso uudistuu! Uudistuksen myötä kaikkien koulutukseen osallistujien yhteisiin koulutussisältöihin lisätään VOK-perusteiden lisäksi lasten ja nuorten ohjauksen erityispiirteitä ja osaamistavoitteita sekä vastuullisuuden teemoja. Lisäksi osallistuja voi valita painopisteeksi lasten ja nuorten ohjauksen, aikuisharrastajien ohjaamisen tai urheiluvalmennuksen.

SISÄLLÖT 2-tasolla tavoitteena on, että valmentaja osaa suunnitella, ohjata ja arvioida harjoitusvuoden laadukkaasti sille kohderyhmälle, jonka parissa hän toimii. Koulutukseen sisältyvät oppimistehtävät antavat konkreettisia työkaluja seuroille ja ohjaajalle itselleen. Koulutusta suositellaan niille, jotka haluavat kehittyä valmentajana ja ovat innostuneita ohjaamaan oman lajinsa harjoituksia sekä toteuttamaan tavoitteellista valmennusta. Koulutus sopii hyvin myös kilpaurheilijalle oman urheilu-uransa kehittämiseksi.

TAVOITTEET 2-tason sisällöt keskittyvät urheiluosaamiseen, ihmissuhdetaitojen kehittämiseen, valmentajan voimavaroihin sekä itsensä kehittämisen taitoihin. Koulutuksessa harjoituksia tehdään niin luokassa, kuin liikuntasaleissa, joten varustaudu lähijaksoihin liikuntavarustein!

ALUSTAVA AIKATAULU Etäjakso 1.-2.10.2022, lähijakso 21.-23.10.2022, etäjakso 25.-26.11.2022, lähijakso 3.-5.2.2023, etäseminaari 16.3.2022

TOTEUTUSTAPA Koulutus sisältää etä- ja verkko-opintoja, omatoimista opiskelua, lähijaksoja sekä lajiosan

HINTA 300€ (Sis. majoituksen ja ruokailut lähijaksoilla Varalassa sekä etä, verkko- ja lähiopetuksen sekä lajijaksot) Opetus- ja kulttuuriministeriö on myöntänyt Kamppailulajien yhteiselle Laatua, määrää ja saavutettavuutta 2-tason ohjaaja- ja valmentajakoulutukseen -hankkeelle apurahan, jolla mahdollistetaan pilottilaisille edullinen osallistuminen koulutukseen. Normaalisti 2-tason hinta on n. 650€ eli nyt kannattaa laittaa koulutushousut jalkaan!

ILMOITTAUTUMINEN Pilottikoulutukseen otetaan 20 ensimmäiseksi ilmoittautunutta. Ilmoittautuminen aukeaa elokuun alussa 2022: seuraa siis tiedotusta! Osallistumisvaatimuksena on 18-vuoden ikä, vähintään 2 vuotta ohjauskokemusta ja suoritettu VOK1-taso tai vastaavat tiedot.

Kamppailulajien 2-tason koulutuksen kehityshanke toteutetaan seitsemän eri kamppailulajiliiton yhteistyönä yhdessä Varalan Urheiluopiston kanssa. Lajiliitot edustavat seuraavia lajeja: judo, karate, taido, hokutoryu ju-jutsu, taekwondo, itf taekwon-do, muay thai, nyrkkeily sekä miekkailu- ja nykyaikainen 5-ottelu.