MetroSport -tapahtuma

Päivämäärä: 18.09.2024 - 18.09.2024

Sijainti: Helsinki

Tervehdys!

Lähestyn Teitä Metropolia Ammattikorkeakoulun Opiskelijakunta METKAsta MetroSportiin liittyen. MetroSport on Suomen suurin ei-kilpailullinen opiskelijoiden liikunta- ja hyvinvointitapahtuma ja se järjestetään tänä vuonna 18.9. Helsingissä Olympiastadionin huikeissa puitteissa. Haluaisimmekin kutsua Teidät mukaan tapahtumaan järjestämään opiskelijoille liikunnantäyteistä päivää.

MetroSportissa opiskelijat pääsevät kokeilemaan useita eri lajeja sekä tutustumaan eri hyvinvointialan tekijöihin. Viime vuonna kävijöitä olikin noin 4500 ja tapahtumaa oli mahdollistamassa yli 60 yhteistyökumppania. Tarjolla on ollut kaikkea palloilulajeista ammuntaan, kamppailulajeista tanssiin ja kaikkea siltä väliltä! Lajikokeilujen lisäksi tapahtumassa on myös leikkimielistä kilpailua esimerkiksi jalkapalloturnauksen muodossa ja onhan jonain vuonna kilpailtu jopa lankuttamisessa.

MetroSport on kaikille pääkaupunkiseudun korkeakouluopiskelijoille sekä oppilaitosten henkilökunnille avoin ja pääsymaksuton tapahtuma. Tapahtuman ydinajatus on innostaa kävijöitä kokeilemaan uusia urheilu- ja liikuntalajeja matalalla kynnyksellä, ja kenties saada ihmiset aloittamaan uusi harrastus tai laji. Tapahtuma on luonnollisesti päihteetön ja esteetön, ja keskiössä on fyysisen hyvinvoinnin lisääminen. Tapahtuma on kävijöille täysin ilmainen.

MetroSportilla on jo pitkät perinteet, sillä ensimmäisen kerran tapahtuma järjestettiin jo vuonna 2001 nimellä StadiaSport. Koronan aiheuttavaa taukoa lukuunottamatta tapahtuma on järjestetty joka vuosi. Yhteensä tapahtuma on järjestetty jo 21 kertaa. Tämän vuoden tavoitteena on saada 5000 osallistujan raja rikki ensimmäistä kertaa koronan jälkeen.

Lisätietoja ja tunnelmia viime vuoden tapahtumasta löytyy osoitteesta metrosport.fi sekä METKAn sosiaalisesta mediasta @metkaweb (Instagram ja TikTok). Videokooste vuoden 2023 MetroSportista löytyy YouTubesta.

Mitä toivomme Teiltä?

Haluaisimme pyytää Teidät pitämään lajikokeilua MetroSportissa. Tapahtuma järjestetään kello 13-17 ja toivommekin, että mahdollisimman moni pääsisi tuon iltapäivän aikana tutustumaan lajiinne ja toimintaanne. Parhaiten tapahtumassa toimiikin non-stop -tyyppinen liikunta.

Lajikokeilun lisäksi haluamme järjestää MetroSportissa myös turnauksia. Aiempina vuosina turnauksia on järjestetty jalkapallosta, koripallosta ja salibandysta. Mikäli organisaationne haluaisi olla mukana mahdollistamassa leikkimielistä turnausta Metropolian opiskelijoista koostuville joukkueille, ilmoittaudu mukaan!

Omalla pisteellänne voitte kertoa samalla omasta toiminnastanne ja jakaa omia tuotteitanne. Otattehan kuitenkin huomioon, ettemme voi jakaa stadionilla syötävää tai juotavaa, kuten makeisia, tikkareita tai mehuja.

Mitä tarjoamme Teille?

Ennen kaikkea tarjoamme Teille näkyvyyttä. Kaikki yhteistyökumppanimme saavat näkyvyyttä paitsi itse tapahtumassa stadionin valtavilla screeneillä, myös METKAn Instagramissa (@metkaweb) sekä tapahtuman nettisivuilla.

Kiinnostuitteko? Täyttäkää lomake tästä linkistä niin palaamme asiaan jo ensi viikolla! Tässä vaiheessa keräämme vain kootusti tietoa siitä, ketkä olisivat kiinnostuneita tapahtumasta, eli vielä ei tarvitse olla selkeänä se, millaista aktiviteettia tapahtumassa aikoisi järjestää. Vastaattehan kyselyyn myös siinä tapauksessa, että ette tällä kertaa pääse osallistumaan.

Liitteenä tapahtuman yhteistyökortti (PDF).

Ystävällisin terveisin,

Ville-Veikko Kyllönen