Suomen Karateliiton 1-tason ohjaajakoulutus

Rekisteröidy viim.: 28.02.2023

Koulutukset

Ilmoittaudu koulutukseen tästä

Tervetuloa Suomen Karateliiton sekä Suomen Urheiluopiston yhdessä toteuttamaan 1-tason ohjaajakoulutukseen! Tämä kokonaisuus noudattaa perustason osaamistavoitteita ja keskittyy yksittäisen harjoituksen suunnitteluun ja eri asioiden huomioimiseen tämän ympärillä.

Aika:

Kaikille yhteiset webinaarit 15.3., 13.4. ja 19.5.2023 (n. klo 17-19). Koulutuksen yleisten osioiden lisäksi webinaareissa on aina myös mahdollisuus sparrata opittujen asioiden soveltamista lajiharjoitteluun lajikouluttajien johdolla. Lajiosa suoritetaan oman lajin oman tapahtumakalenterin mukaan.

Sisältö:

Koulutuksen laajuus on 50h ja se muodostuu omatoimisesta opiskelusta verkkoympäristössä, oppimistehtävien tekemisestä, yhteisistä webinaareista sekä lajiosasta (karate, taido hokutoryu ju-jutsu).

Koulutus koostuu seuraavista teemoista:

• Liikuntaa läpi elämän (2h)
  • Harjoittelun suunnittelu (3h)
  • Oppiminen ja opettaminen harjoitustilanteessa (3h)
  • Taitoharjoittelu (3h)
  • Fyysinen harjoittelu (4h)
  • Ohjaaja positiivisen ilmapiirin ja vuorovaikutuksen luojana sekä ylläpitäjänä (4h)
  • Vastuullinen valmentaja (2h)
  • Puhtaasti paras (1h)

Väli- ja lopputehtävät (7h), webinaarit (6h), lajiosa (n.12h)

Koulutuksessa käsitellyt asiat on johdettu suomalaisesta valmennusosaamisen mallista, kansallisesta valmentaja- ja ohjaajakoulutuksen perusteista (VOK -perusteet) sekä International Council for Coaching Excellence (ICCE) valmennusosaamisen järjestelmistä.