Vielä ehdit mukaan kiertuetapahtumiin!

21.10.2024

Tapahtumat

Suomen Karateliitto on ollut tiiviisti mukana kamppailulajien yhteisessä Kaikille avoin kamppailuseura -hankkeessa. Hankkeen tavoitteena on  lisätä kamppailulajien parissa olevien toimijoiden tietoisuutta soveltavan liikunnan mahdollisuuksista, sekä laajentaa soveltavan toiminnan tarjontaa seuroissa.

Konkreettisesti hanke on näkynyt seuratoimijoille hankekiertueen tapahtumina ympäri Suomea sekä sosiaalisessa mediassa syksyllä 2024 (@kaikilleavoin.kamppailuseura). Kaikille avoin kamppailuseura -hankkeen hankekiertue starttasi Tikkurilasta 24.9.2024 ja jatkuu marraskuun loppuun.

Hanketapahtumissa kamppailuseuroille tarjotaan tietoa ja konkreettisia keinoja kamppailun soveltamisesta eri tilanteissa. Aiheina esimerkiksi soveltaminen erilaisten fyysisten toimintakyvyn rajoitteiden, ikääntymisen sekä neuropsykiatristen oireiden, kuten autismikirjonhäiriön kanssa. Hankkeen taustalla on kamppailuseuroille syksyllä 2023 tehty kysely, jossa etenkin NEPSY-oireisiin lapsiryhmissä toivottiin tietoa ja käytännön tukea.

Ilmaisiin kiertuetapahtumiin on toivotettu tervetulleeksi kaikki aiheesta kiinnostuneet. Kotiintuomisina tapahtumista ohjaajilla on ollut käytännön tietoa kamppailulajien soveltamisesta eri kohderyhmille, esimerkiksi henkilöille, joilla on vamma tai neuropsykiatrisia oireita. Mukaan on voinut tarttua myös ikääntyneille sopivia harjoitteita.

Seuraavaksi Kaikille avoin kamppailuseurakiertue saapuu Kuopioon 24.10.!

Hankekiertueen tapahtumia ovat isännöineet eri lajien seurat. Karateliiton seurat ovat olleet aktiivisia kiertuejärjestäjiä ja kutsuneet hanketyöntekijää omiin seuroihinsa. Liiton seuroista Oulun Karateseura houstasi kiertuetapahtumaa 5.10. ja Tampereen Ju-Jutsukoulu 9.10. Molemmissa seuroissa käytännön harjoitusten aiheena olivat neuropsykiatristen oireiden, kuten tarkkaavaisuuden häiriöiden ja vilkkauden tukeminen kamppailuharjoituksissa.

24.10. klo 18.00-19.30 Kiertue saapuu Savoon ja Kuopion Taidoseuran treeneihin Savilahden liikunta- ja tapahtumakeskukseen Luolaan (Loistekatu 12) klo 18-19.30. Luvassa on tietoa ja käytäntöä ikääntyneiden ja fyysisten, kuten tuki- ja liikuntaelinvammojen huomioinnista kamppailuharjoituksissa.  Tapahtuma on tuttuun tapaan maksuton ja avoin kaikille, mutta suunnattu erityisesti kaikille kamppailulajien ohjaajille, jotka haluavat kehittää osaamistaan soveltavan ja kaikille avoimen kamppailun parissa. (Otathan mukaan harjoitusasun ja juomapullon käytännön harjoittelua varten.) -> Ilmoittaudu mukaan Suomisportissa.

Syksyn kiertue jatkuu Tuusulassa su 27.10., jolloin se rantautuu 27.10 klo 11.00-14.00 Budoseura Heiwan tiloihin Vaunukankaan koululle. Luvassa on tietoa ja käytännön harjoittelua aiheesta neuropsykiatristen oireiden, kuten tarkkaavaisuuden häiriöiden ja vilkkauden tukeminen kamppailuharjoituksissa. Myös Budoseura Heiwa on liiton seura, joka on keskittynyt etenkin itsepuolustustaitojen vaalimiseen. Heiwan perustana on Shotokan-tyylisuunan karate. Ilmoittaudu mukaan Tuusulan tapahtumaan Suomisportissa.

Syksyllä kiertuetapahtumiin voi osallistua myös vielä Jyväskylässä ja Helsingissä

Jyväskylä pe 8.11.
Kaikille avoin kamppailuseura tulee Jyväskylään 8.11 klo 19.00-21.00 Jyväskylän ITF Taekwon-Don vieraaksi, Vasarakatu 1:teen. Luvassa on tietoa ja käytännön harjoittelua soveltavasta kamppailusta sekä tietoa parakamppailijana kilpailemisesta ja parakamppailun luokituksista.

Tapahtuma on maksuton ja avoin kaikille, mutta suunnattu erityisesti kaikille kamppailulajien ohjaajille, jotka haluavat kehittää osaamistaan soveltavan ja kaikille avoimen kamppailun parissa. Otathan mukaan harjoitusasun ja juomapullon käytännön harjoittelua varten.
Ilmoittaudu mukaan Suomisportissa.

Kaikille avoin kamppailuseura -hankkeesta saat lisätietoja hanketyöntekijältämme Hanna-Marilta:

Hanna-Mari Boelius
Hanketyöntekijä
p. 0407057373
hanna-mari.boelius@taekwondo.fi

Hanke on rahoitettu AHOS-kehittämistuella

Kamppailuseuraseminaari 23.11.2024

Kamppailulajiliitot järjestävät yhteisen Seuraseminaarin lauantaina 23.11.2024 Helsingissä. Tiedossa ajankohtaista ja mielenkiintoista asiaohjelmaa, mukavaa seuraa ja hyviä keskusteluita. Tilaisuus on avoin kaikille kamppailulajiliittojen jäsenseuroille. Seuraseminaari korvaa perinteisen Tähtiseuraseminaarin ja on avoin kaikille kiinnostuneille kamppailuseuroille!

Ohjelma, ilmoittautuminen ja lisätiedot: https://karateliitto.fi/fi/tapahtumat/kamppailulajien-yhteinen-seuraseminaari/