Karaten aluetoimintatyöryhmän alkutervehdys

18.09.2023

Yleinen

Hei

Pirkko syystervehdyksessään jo mainitsikin aluetoimintatyöryhmän käynnistämisestä. Suomen Karateliiton pitkäaikainen tahtotila on saada lisää suomalaisia karateseuroja kilpailutoiminnan pariin sekä Katassa että Kumitessa. Pienillä ja keskikokoisillakin karateseuroilla on ollut vaikeuksia innostaa karaten harrastajia kilpailemaan. Sitten kun innostuneita kilpailijoita on ollut, niin seuraava haaste on ollut järjestää muutamalle harrastajalle kumite-harjoituksia. Katassa harjoittelun järjestäminen ja kilpailutoiminnan aloittaminen onkin ollut jo helpompaa.

Koronasulkujen jälkeiseen kilpailutoimintaan on tullut ja päässyt hyvin sisään harrastajia muutamasta karateseurasta, joista ei juuri ollut aikaisemmin osallistuttu kilpailutoimintaan. Lähdemme vastaamaan kilpailutoiminnan edistämishaasteisiin näiden inspiroivien kokemusten ja onnistumisten siivittämänä. Suomi on laaja mutta harvaan asuttu maa, mutta karateseurojen välisellä yhteistyöllä saamme edistettyä kilpailutoimintaa. Toimintamalleja lähdetään työstämään juuri järjestäytymiskokouksensa pitäneellä aluetoimintatyöryhmällä.

Työryhmään kaivattaisiin lisää tekijöitä. Voit olla jo kilpailutoimintaan osallistuvasta tai vasta mukaan haluavasta karateseurasta. Jos koet että sinulla olisi tähän annettavaa, annathan kuulua itsestäsi.

Terveisin

aluetoimintatyöryhmä