Kamppailulajien yhteinen 1-tason ohjaajakoulutus, kevät 2025

Sijainti: aloituswebinaari

Koulutukset

ILMOITTAUTUMINEN AUKEAA LÄHEMPÄNÄ TAPAHTUMAA

Tervetuloa kamppailulajiliittojen sekä Suomen Urheiluopiston yhdessä toteuttamaan 1-tason ohjaajakoulutukseen!

Tämä kokonaisuus noudattaa perustason osaamistavoitteita ja keskittyy yksittäisen harjoituksen suunnitteluun ja eri asioiden huomioimiseen tämän ympärillä.

Koulutuksen laajuus on 50h ja se muodostuu omatoimisesta opiskelusta verkkoympäristössä, oppimistehtävien tekemisestä, yhteisistä webinaareista sekä lajiosasta. Koulutukseen ovat tervetulleita kaikki aloittelevat ohjaajat tai jo vähän ohjaamiskokemusta omaavat kamppailulajien harrastajat.

Aika

Kaikille yhteiset webinaarit:

Aloituswebinaari ti 25.2, väliwebinaari ti 25.3. ja loppuwebinaari ti 22.4.2025 klo 17-19.

Näiden yhteisten webinaarien lisäksi koulutukseen kuuluu lajiosa, joka suoritetaan oman lajin oman tapahtumakalenterin mukaan.

Sisältö

Koulutus koostuu seuraavista teemoista:

• Liikuntaa läpi elämän (2h)
  • Harjoittelun suunnittelu (3h)
  • Oppiminen ja opettaminen harjoitustilanteessa (3h)
  • Taitoharjoittelu (3h)
  • Fyysinen harjoittelu (4h)
  • Ohjaaja positiivisen ilmapiirin ja vuorovaikutuksen luojana sekä ylläpitäjänä (4h)
  • Vastuullinen valmentaja (2h)
  • Puhtaasti paras (1h)
  • Reilusti paras (1h)

Lisäksi koulutusalustalle on kerätty kamppailuohjaajia tukevia materiaaleja eli ns. suuntautumismateriaaleja junioriohjaajille, aikuisharrastajien ohjaajille, soveltavan kamppailun ohjaajille ja tavoitteellisemmasta tai kilpavalmennuksesta kiinnostuneille.

Koulutuksessa käsitellyt asiat on johdettu suomalaisesta valmennusosaamisen mallista, kansallisesta valmentaja- ja ohjaajakoulutuksen perusteista (VOK -perusteet) sekä International Council for Coaching Excellence (ICCE) valmennusosaamisen järjestelmistä.

Huom! Varaathan verkossa tehtäviin sekä oman lajin antamiin lajiosan tehtäviin kylliksi aikaa. Verkkoalusta aukeaa n. viikkoa ennen aloituswebinaaria ja sulkeutuu noin kaksi viikkoa loppuwebinaarin jälkeen. Tämän jälkeen verkkoalusta sulkeutuu, eikä alustalle enää pääse. Tunnukset oppimisalustalle ja aloituswebinaarin kutsulinkki lähetetään sinulle Suomisportissa olevaan s-postiosoitteeseen. Tarkistathan, että osoite on oikea.

Alaikäisten osallistujien osalta Suomisporttiin on hyvä lisätä s-postiosoite (usein alle 18-vuotiaiden kohdalla Suomisportissa on huoltajan yhteystiedot).

Lisenssi:

Osallistujilta vaaditaan voimassaoleva lisenssi.

Lajit:
Taido, Miekkailu, Nykyaikainen viisiottelu, Karate, Jujutsu, Judo, Nyrkkeily, ITF Taekwon-Do

Lisätiedot:
Sera Kaukola, sera.kaukola@karateliitto.fi, 0505423431