Karateliiton lisenssiuudistus

21.07.2020

Uusi lisenssikausi käynnistyy 1.8. Voidaksemme parhaiten palvella jäsenseurojamme ja tarjota kaikille mahdollisuuden edulliseen lisenssiin ja vakuutusturvaan olemme uudistaneet lisenssikäytäntöämme.

Tulevaisuudessa lisenssikausi on aina kalenterivuosi (1.1.-31.12.). Siirtyessämme tähän uuteen käytäntöön, tarjoamme syksyn ajalle poikkeuksellisesti lyhyen kauden (1.8.-31.12.2020) lisenssin.

Lisenssin hinta tavalliselle harrastajalle on vain 5 euroa.”

Myös jatkossa lisenssin hinta tulee olemaan huomattavasti edullisempi kuin ennen, tällä haluamme kannustaa KAIKKIA Suomen Karateliiton jäsenseurojen harrastajia lunastamaan oman lisenssinsä. Lisenssi on henkilökohtainen jäsenkorttisi Karateliittoon ja sen palveluihin.

Lisenssiuudistuksen motiivina on jäsenistöltä tullut palaute. Myös valtion taholta on tulossa urheiluliittojen toimintaan vaikuttavia merkittäviä uudistuksia, joihin meidän pitää varautua. Näistä tärkein on opetus- ja kulttuuriministeriön vuosittain myöntämän valtionavun uudistus.

”Tehdään yhdessä Karateliitosta Suomen suurin kamppailulajiliitto!”

Tärkein Karateliittoa koskeva muutos on se, että jatkossa urheiluliittojen jäsenten määrään lasketaan vain rekisteröityneet jäsenet – toisin sanottuna ne, joilla on lisenssi. Lisenssien hintoja on tässä yhteydessä siis laskettu, jotta saisimme kaikki harrastajamme lisenssin piiriin. Vahva liitto on myös jokaisen jäsenseuran ja harrastajan etu.

Lisää uudistuksesta voit lukea Karateliiton puheenjohtaja Kimmo Kosken blogista

Oman lisenssisi voit hankkia Suomisportin kautta vaikka heti!

Lisenssin yhteydessä sinulla on mahdollisuus hankkia itsellesi laaja vakuutusturva, joka on  suunniteltu nimenomaan kamppailulajien tarpeisiin. Myös vakuutuksen voimassaoloaika on jatkossa kalenterivuosi (1.1.-31.12.), joten tämän syksyn osalta vakuutuskausi on lyhyempi (1.8.-31.12.2020)

HUOM: Sporttiturvan voit hankkia VAIN mikäli sinulla on lisenssi.

Pohjola Sporttiturvan tuoteselosteen löydät täältä.

Jäsenkortti puhelimessasi

Jatkossa lisenssin hankkiessasi saat puhelimeesi Karateliiton jäsenkortin. Jäsenkortti toteutetaan Cardu-palvelun avulla. Kortti on ladattavissa 15.8.2020 alkaen.

Näin saat kortin käyttöösi jatkossa:

1. Hanki lisenssi Suomisportista
2. Kirjaudu Cardu-tilillesi.  Jos olet uusi käyttäjä, niin voit asentaa maksuttoman Cardu-sovelluksen joko Google Play tai App Store -sovelluskaupasta, jonka jälkeen voit rekisteröidä itsellesi Carduun käyttäjätunnuksen.

• Uusi käyttäjä: Avaa Cardu-sovellus ja rekisteröidy –> Uusi tili.
  • Täytä pakolliset kentät: Etunimi, Sukunimi, Käyttäjätunnus (sähköpostiosoite), Puhelinnumero ja Salasana.
  • Cardu-tunnukseen liitetty puhelinnumero vahvistetaan 4-numeroisella koodilla, joka tulee annettuun numeroon tekstiviestinä.
  • Tarvittaessa kirjaudu Carduun käyttäjätunnuksellasi (sähköpostiosoite).

Omat korttisi kuten Karateliiton jäsenkortti löytyvät Cardun lompakosta.

Saat siis Karateliiton kanta-asiakaskortin käyttöösi liittymällä Cardu-sovelluksen käyttäjäksi. Saat sähköpostiisi ilmoituksen, kun Karateliiton jäsenkortti on ladattavissa tai saat tekstiviestillä ilmoituksen, kun kortti on ladattavissa.

Jäsenkortti lisätään käyttäjälle automaattisesti Cardun lompakkoon siinä vaiheessa, kun Cardu-sovelluksen käyttäjätunnus on rekisteröity ja puhelinnumero on vahvistettu sovelluksessa.

Jatkossa saat jäsenkorttipalvelun kautta ajankohtaista ja kohdistettua tietoa Karateliiton ja jäsenseurojen tapahtumista niin halutessasi.