Marie Wanicille kaksi pronssia Polish Openista

22.06.2026

Karate Polish Open, Bielsko-Biala/Puola, 20.-21.6.2026

Lokakuun nuorten MM-kilpailuihin jo valittu Marie Wanic saavutti pronssia sekä kadettien (U16), että junioreiden (U18) katasarjoissa viikonloppuna käydyissä kovatasoisissa Puolan avoimissa. Kadettisarjassa Marie eteni neljällä otteluvoitolla poolinsa voittoon, mutta semifinaalissa tuli ensimmäinen niukka tappio sveitsiläiselle vastustajalle 3-2. Pronssiottelun Marie vei selkeästi slovakialaista vastaan 4-1.

Juniorisarjassa Marie voitti niin ikään poolinsa hienosti neljällä otteluvoitolla. Semifinaalissa oli vastassa monta Youth League-, MM- ja EM-mitalia saavuttanut Itävallan Tamara Lehner. Tämän ottelun Marie hävisi ja seuraavana vuorossa oli pronssiottelu slovakialaista vastaan. Marie voitti pronssiottelun jälleen Chibana No Kusankulla, ja näin suomalaiselle toinen pronssi.

Mitalit jäivät suomalaisten ainoiksi näistä kisoista, mutta muuten nähtiin hyviä otteita ja otteluvoittoja. Mukana olivat Nika Kuusi junioreiden ja U21 katassa, Mark Wanic kadettien katassa, Sonya Saadaoyi alle 68 kiloisten sekä naisten, että U21 kumitessa, sekä tällä kertaa sveitsiläisseuraa edustanut Sofia Koivula kumiten alle 55-kiloisissa naisissa sekä U21 sarjoissa.

Muiden suomalaisten tuloksista ja etenemisestä voit tsekkailla Sportdatasta: https://www.sportdata.org/karate/set-online/veranstaltung_info_main.php?active_menu=calendar&vernr=10077&ver_info_action=catauslist#a_eventheadend