Suomen Karateliiton kannanotto 17.10.

17.10.2023

Karaten maailman kattojärjestö World Karate Federation on hallituksen kokouksessaan päättänyt sallia venäläisten ja valkovenäläisten urheilijoiden osallistumisen WKF:n alaiseen kilpailutoimintaan tietyillä ehdoilla. Urheilijat osallistuvat ilman maatunnuksia:

Dear National Federations,

We have been keeping you timely informed concerning the issue of participation of athletes with Russian or Belarusian Passport over the past months.

Hereby, we now inform you that, based on the report that you will find clicking here, and following the last Executive Committee meeting, it has been decided to allow the participation of individual neutral athletes from Russia and Belarus according to the IOC guidelines, starting with immediate effect.

More details for such participation can be found in the attached report.

Sincerely,

Antonio Espinós
WKF President

Suomen Karateliitto tuomitsee päätöksen sallia venäläisten ja valkovenäläisten osallistuminen WKF:n kilpailuihin. Asiasta keskustellaan muiden pohjoismaiden kanssa Budapestin MM-kilpailuissa 23.10 alkavalla viikolla, jolloin mahdollisista yhteisistä toimista sovitaan. Karateliitto tulee seuraamaan Olympiakomitean suosituksia ja toimenpiteistä päätetään pohjoismaisen tapaamisen jälkeen.

Suomen Karateliitto

Lisätietoja: