Karateliiton ohjeistus koskien kansainvälistä koronavirusepidemiaa

12.03.2020

Hallituksen ja THL:n suosituksen mukaisesti Karateliiton alainen kilpailutoiminta on keskeytetty 31.3.2020 asti tai kunnes toisin ohjeistetaan. Karateliitto suosittelee seuroille taukoa lajin leiritoiminnasta ja muusta ryhmätoiminnasta esim. koulutukset 31.3.2020 asti tai kunnes toisin ohjeistetaan. Myös  lajiharjoittelusta pidättäytymistä suositellaan seuroille.

Kotimaan tapahtumien osalta tilanteen kehittymistä seurataan tarkasti ja päätöksiä tehdään THL:n ja muiden viranomaisten suositusten mukaisesti.

Ulkoministeriön ohjeiden mukaisesti kaikkea ulkomaille matkustamista tulisi välttää. Tilanne muuttuu tällä hetkellä niin nopeasti, että kiellot ja rajoitukset liikkumisen suhteen muuttuvat jopa tunneissa, joten sairastumisen lisäksi on olemassa riski, että rajoituksien suhteen voi joutua tahtomattaan jäämään karanteeniin toiseen maahaan.

Jos epäilet koronavirustartuntaa, toimi paikallisten terveydenhuoltoviranomaisten ja THL:n ohjeiden mukaisesti ottamalla yhteyttä paikalliseen viranomaiseen ennen päivystykseen hakeutumista. Toimi näin myös, jos olet ollut läheisessä kontaktissa koronavirukseen sairastuneeseen henkilöön.

Hengitystieinfektion yhteydessä karateharjoittelusta tulee ehdottomasti pidättäytyä.

Karateliiton ohjeet koronaviruksen aiheuttamasta tartuntaepidemiasta.

Kotimaan tapahtumien osalta ( leirit, kotimaiset kilpailut) tilanteen kehittymistä seurataan tarkasti ja päätöksiä tehdään THL:n ja muiden viranomaisten suositusten mukaisesti.

Seuroille  ei suositella tällä hetkellä matkustamista ulkomaille turnauksiin tai leireille. Tilanne muuttuu tällä hetkellä niin nopeasti, että kiellot ja rajoitukset liikkumisen suhteen muuttuvat jopa tunneissa, joten sairastumisen lisäksi on olemassa riski, että rajoituksien suhteen voi joutua tahtomattaan jäämään karanteeniin toiseen maahaan.

THL:n sivuilta löytyvät päivitetyt tiedot epidemia-alueesta. THL:n tiedotusta koronavirustilanteesta voi seurata täältä >>

Ulkoministeriön verkkosivuilta löytyvät uusimmat matkustustiedotteet. UM:n uusimmat matkustustiedotteet >>