Kamppailulajien yhteinen II-tason valmentajakoulutus alkaa syksyllä!

Päivämäärä: 03.09.2021 - 31.12.2021

Sijainti: Zoom-verkkoympäristö ja Varalan Urheiluopisto

Rekisteröidy viim.: 11.08.2021

Koulutukset

Haluatko kehittää omaa valmennusosaamistasi? Ilmoittaudu monipuoliseen koulutukseen nyt tai viimeistään 11.8.2021!

Koulutuksen laajuus on 100h ja ennakko- väli- ja lopputyöiden lisäksi koulutukseen kuuluu kaksi lähijaksoa Varalan Urheiluopistolla, kolme etäjaksoa, sekä kaksi lajipäivää (n. 16h) oman lajin kalenterin mukaisesti. Etenkin seuravalmentajia ja naisia kannustetaan mukaan. Luvassa on mukava porkkanan naisvalmentajille: Valmentaa kuin nainen -hanke tukee naiskamppailijoiden osallistumismaksua 280 eurolla.

Ilmoittaudu tästä!

MISTÄ ON KYSYMYS?

Kakkostason valmentajakoulutuksen tavoitteena on, että valmentaja osaa suunnitella, ohjata ja arvioida harjoitusvuoden laadukkaasti sille kohderyhmälle, jonka parissa hän toimii. Tämä koulutus keskittyy pääsääntöisesti  kamppailulajiseuroissa tavoitteellisesti urheilevien ja kilpailevien nuorten ja aikuisten parissa toimimiseen. Koulutukseen sisältyvät oppimistehtävät antavat konkreettisia työkaluja seuroille ja ohjaajalle itselleen.

Koulutusta suositellaan niille, jotka haluavat kehittyä valmentajana ja ovat innostuneita ohjaamaan oman lajinsa harjoituksia sekä toteuttamaan tavoitteellista valmennusta. Koulutus sopii hyvin myös kilpaurheilijalle oman urheilu-uransa kehittämiseksi.

MERKITSE KALENTERIIN!

Koulutus koostuu seuraavista osista:
Ennakkotehtävät, verkko-opetus, lähijaksot, yksilö- ja pienryhmäohjaus, välitehtävät ja lopputyö

Koulutusviikonloput:
3.-5.9.2021 etäopetus
17.-19.9.2021 lähiopetus
16.-17.10.2021 etäopetus
29.-31.10.2021 lähiopetus
20.-21.11.2021 etäopetus

Lajiosa (2 pvää) erikseen sovittavalla tavalla. Yhteiset lähijaksot pidetään Varalan Urheiluopistolla Tampereella. (Os. Varalankatu 36, 33240 Tampere).

KOULUTUKSEN HINTA

Hinta: 650€. Valmentaa kuin nainen -hanke tukee naisosallistujia 280€:lla jolloin maksettavaksi jää 370€. Koulutus sisältää majoituksen ja ruokailut lähijaksolla, kurssikirjan sekä laadukkaan opetuksen. Edellä mainittu on siis hinta, kun osallistujan laji on taido, karate, hokutoryu ju-jutsu, ITF Taekwon-Do, nyrkkeily, muay thai, potkunyrkkeily, miekkailu tai taekwondo. Hinta ilman majoitusta on naisilta 296€ ja miehiltä 520€, sisältäen ruokailut.

Huom! Suomisportissa seurailmoittaja ei voi valita muuta kuin koulutuksen perushinnan 650 euroa eli ilmoittautuminen kannattaa tehdä yksilöilmoittautumisena. Jos koulutuksen kuitenkin maksaa seura, niin liitto voi laskuttaa maksun. Näissä tapauksissa ota yhteys henni.ylimainen@taekwon-do.fi ja saat lisäohjeita.

PORUKALLA PAREMMAKSI!

Kouluttajina toimivat kamppailuelämän monitaiturit sekä eri alojen ammattilaiset. Kamppailulajien yhteinen koulutus takaa laajan vertaisryhmän, jonka monipuoliset kokemukset laajentavat osallistujien näkökulmia sisältöihin ja oppimistehtäviin.

2-TASON TAVOITTEET

II-tason sisällöt keskittyvät urheiluosaamiseen, ihmissuhdetaitojen kehittämiseen, valmentajan voimavaroihin sekä itsensä kehittämisen taitoihin. Koulutuksessa harjoituksia tehdään niin luokassa, kuin liikuntasaleissa, joten varustaudu lähijaksoihin liikuntavarustein!

MATKA KAKKOSTASON KOUTSIKSI

Lähiopiskelun lisäksi koulutus sisältää ennakko-, väli- ja lopputehtäviä. Koulutuksen lopputyönä jokainen opiskelija tekee omalle valmennettavalle tai ryhmälleen kausisuunnitelman. Kausisuunnitelma on koko kauden kattava suunnitelma, jossa on huomioitu koko kauden erilaiset harjoitusjaksot, tapahtumat, tavoitteet sekä lajin ja fyysisen harjoittelun pääpainopisteet.

INFOA ILMOITTAUTUJALLE

Ilmoittaudu kokoukseen Suomisportissa viimeistään 11.8.2021. Kaikilla taidon ja karaten osallistujille tulee olla voimassa oleva lisenssi! Osallistumisvaatimuksena 18-vuoden ikä, vähintään 2 vuotta ohjauskokemusta ja suoritettu VOK I-taso tai vastaavat tiedot. Ilmoittautuminen on sitova. Kaksi viikkoa ennen koulutuksen alkua tehdystä peruutuksesta peritään majoituksen osuus. Mikäli peruutusta ei tehdä ollenkaan, veloitetaan koko koulutuksen hinta. Vain lääkärintodistusta vastaan palautetaan koko koulutuksen hinta.

ENTÄ KORONA?

Koulutuksen järjestäjä noudattaa yleisiä ohjeita hygieniasta, turvaetäisyyksistä ja muista järjestelyistä, joilla estetään koronavirustartuntoja.

JÄIKÖ JOKU ASIA ASKARRUTTAMAAN?

Koulutuksen osallistujille lähetetään tarkemmat tiedot ilmoittautumisajan jälkeen. Ilmoittautuminen päättyy 11.8.2021, jotta ennakkotehtävien tekemiseen jää riittävästi aikaa. Koulutuksen järjestää Suomen Karateliitto yhdessä ITF Taekwon-don ja muiden kamppailuliittojen kanssa. Tiedustelut: Sera Kaukola, sera.kaukola@taido.fi p. 050 542 3431 tai Henni Ylimäinen henni.ylimainen@taekwon-do.fi.

Koulutus järjestetään seuraavien kamppailulajiliittojen ja tahojen  yhteistyönä:
Suomen Taido/ Suomen Karateliitto ry, Suomen ITF Taekwon-Do ry, Suomen Nyrkkeilyliitto ry, Suomen Potkunyrkkeilyliitto ry, Suomen Muay Thai liitto ry, Suomen Taekwondoliitto ry ja Suomen Miekkailu- ja 5-otteluliitto ry sekä Valmentaa kuin nainen -hanke