Vanhat mestarit ja tekijät esiin!

12.06.2024

"Wadokan nipin napin karatemestariksi: 7-6" Karateliiton käynnistämässä mestaruussarjassa oli vuonna 1972 vain neljä joukkuetta. Mukana olivat mestaruuden voittaneen Wadokanin lisäksi Meidokan, Turun AJK ja Tapion JI. Wadokanin mestaruusjoukkueessa ottelivat (vas.) Oiva Leimu, Kaj Nyman, Matti Vesanto, Martti Koskimo ja Kari Korpiola.

Suomen karaten ja liiton parissa on vuosien mittaan toiminut runsaasti teitä lajiin vaikuttaneita toimijoita, tuomareita, kilpailijoita ja valmentajia. Kunnianosoituksena teidän panostanne kohtaan haluamme nostaa teitä esille liiton sosiaalisessa mediassa.

Samalla haluamme tehdä nuoremmalle polvelle tutuksi vanhoja mestareita ja toimijoita, joista toki osa on edelleen toiminnassa mukana, mutta uudempi sukupolvi ei ole ehkä tietoinen mitä kaikkea sitä onkaan tullut tehtyä ja saavutettua.

Tämä on etsintäkuulutus kaikille teille. Älä ole liian vaatimaton. Kerrothan kuulutuksesta myös kaverillesi joka ei ehkä näitä sivuja lue. Voit myös vinkata meille mahdollista esittelyn kohdetta, niin otamme yhteyttä. Esittelemme vanhat tekijät yksitellen Karateliiton sosiaalisessa mediassa seuraavien kysymysten pohjalta. Saat myös pistää runosuonen sykkimään jos jotain muuta tulee mieleen karateuran varrelta:

– kuka olet?

– mitkä ovat parhaat urheilutuloksesi ja miltä vuosilta/muut menestykset?

– mikä on ikimuistoisin kilpailumuistosi tai lajimuistosi?

– miten muuten olet ollut vaikuttamassa karatetoiminnan kehitykseen vuosien varrella?

– mitä teet tällä hetkellä?

– valitsemasi kuva ehdottomasti mukaan!!

Vastaukset ja esittelyt mieluusti 31.6. mennessä, sekä mahdolliset kyselyt ja vinkit osoitteeseen pirkko.heinonen@karateliitto.fi

Kiitokset jo etukäteen!!