Urheilutoimenjohtaja Anssi Kaltevo jatkaa uusiin haasteisiin

15.05.2023

Kuva: Anssi Takala

Suomen Karateliiton urheilutoimenjohtajana ja vt. toiminnanjohtajana toiminut Anssi Kaltevo jatkaa uusiin haasteisiin. Anssi hoitaa työtehtäviään liitossa vielä 15.9. asti.

Anssi Kaltevo on toiminut Karateliiton palveluksessa vuodesta 2013. Kaltevo on toiminut liiton toimihenkilönä useassa eri roolissa; karaten lajipäällikkönä, urheilutoimenjohtajana sekä toiminnanjohtajana.

Työuransa mieleenpainuvimpina tapahtumina Kaltevo pitää kaksia Tampereella järjestyttyjä arvokisoja:

” Karateliitto järjesti työsuhteeni aikana kahdet arvokisat; aikuisten EM-kisat 2014 ja nuorten EM-kilpailut keskellä koronapandemiaa 2021. Ensimmäisissä kisoissa vastasin lajipäällikkönä valmennuksesta ja toisessa kisoissa toiminnanjohtajana kisojen järjestelyistä ja taloudesta. Vuonna 2014 katkaisimme 12 vuoden mitalittoman putken 2 kahdella mitalilla ja 2021 kisoissa selvisimme taloudellisesti varsin hyvin, ottaen huomioon pandemian tuomat haasteet. Liiton talous on vakaalla pohjalla ja valmennusvaliokuntakin saatu pienen turbulenssin jälkeen toimimaan, joten nyt on sopiva aika jatkaa uusien haasteiden pariin.”

Kaltevo toteaa, että työt Karateliitossa on nyt tehty, ainakin toistaiseksi:

”Nyt on hyvä aika siirtyä syrjään ja antaa tilaa tulevaisuudelle ja mahdollisuus liitolle uudelleen organisoida nykyisiä tehtäviäni.  Jatkan liitossa vielä syksyyn asti ja olen luvannut olla perehdyttämässä tulevan toimijan. Viimeiset 10 vuotta ovat kohdallani olleet varsin intensiivistä aikaa työssäni karaten parissa, joten nyt on hyvä hetki kääntää uusi sivu ja keskittyä tulevaisuudessa muihin asioihin. Olen kiitollinen Karateliitolle näistä vuosista, joina olen saanut kokea paljon ainutlaatuisia hetkiä” summaa Kaltevo.

” Toki Karate tulee olemaan osa elämää myös jatkossa mutta ainakin näillä näkymillä rakkaana harrastuksena. Vuosiin on sisältynyt monia hienoja ja mielenpainuvia hetkiä. Vaikka jatkan tehtävässä vielä hetken, haluan jo nyt kiittää kaikki niitä lukuisia henkilöitä, joiden kanssa olen saanut vuosien varrella työskennellä.”

Karateliitto kiittää Anssia ansiokkaasta ja pitkäjänteisestä työstä karaten ja liiton hyväksi ja olemme varmoja, että tulemme jatkamaan molemmat työtä omilla tahoillamme karaten eteen. Tatameilla tavataan!

Haku liiton uudeksi toiminnanjohtajaksi aloitetaan saman tien ja valmennusosaamisen vahvistamiseen tähtäävä rekrytointi aloitetaan myös mahdollisimman nopealla aikataululla.