Tampereen matalan kynnyksen kisat käytiin hienossa tunnelmassa

09.04.2022

Kuten olemme jo aiemminkin uutisoineet, matalan kynnyksen kisoja on järjestetty koronarajoitusten jälkeen todella kiitettävästi. Tällaiset kisat ovat erittäin tärkeitä uusille ja aloitteleville kisaamisesta kiinnostuneille junioreille. Kisojen järjestäminen ei ole seuralle niin isotöinen juttu, kun esimerkiksi tuomareita ei välttämättä tarvita sitä virallista määrää. Tuomarikoulutuksen järjestäminen samaan yhteyteen antaa vielä lisäresursseja sille puolelle. Karateliitto kannustaa seuroja tällaisten pienempien kisojen järjestämiseen ja vustaa myös tarvittaessa esim. viestinnän ja markkinoinnin suhteen. Näistä kisoista kasvaa niitä tulevia tähtiä.

Tampereella kisat järjesti JKA Tampere yhdessä Karateliiton kanssa. Ottelijoita oli 55 noin kymmenestä seurasta, kauimmaiset Oulusta asti. Mukana olleet toimitsijat, tuomarit, huoltajat ja koutsit mahdollistivat monelle junnulle hienon elämyksen. Toivottavasti mahdollisimman moni uusista sankareista nähdään myös Orimattilan perinteisissä kisoissa parin viikon päästä.