#Seurasydän-kampanja

02.09.2019

Seurasydän

Seurasydän-kampanja liputtaa seuratoiminnan yhteisöllisyyttä

Nyt tarvitaan yhteisöllisyyttä enemmän kuin koskaan. Ja mikäpä olisi parempi yhteisöllisyyden esikuva kuin suomalainen urheiluseura?  Suomalainen urheiluseuratoiminta kun on maailmanlaajuisesti täysin ainutlaatuinen​. Seuroissa on yli 1,2 miljoonaa liikkujaa, urheilijaa ja toimijaa.

Olympiakomitea, lajiliitot, liikunnan aluejärjestöt ja urheiluseurat haluavat liputtaa yhdessä seuratoiminnan suurinta vahvuutta – yhteisöllisyyttä.

#Seurasydän

Seurasydän on nimi ja teema kampanjalle, jonka tarkoituksena on innostaa seuroissa toimivia ihmisiä levittämään seurassa vallitsevia yhteisöllisyyden arvoja ympärilleen niin sosiaalisessa mediassa kuin omassa toiminnassaan.

Seurasydän kuvastaa siis rakkautta omaa seuraa kohtaan ja kertoo siitä, mitä kaikkea hyvää seuran ihmiset ympärilleen luovat. Seurat eivät toimisi ilman ihmisiä, jotka ovat mukana täydellä sydämellään. ​Sykkiikö sinulla Seurasydän?

Mitä kampanjalla halutaan saavuttaa

Kampanjalla halutaan herättää seurat sekä yhteiskunta näkemään seuratoiminnan yhteisöllisyyden tärkeyden niin yksilölle kuin laajemmin koko yhteiskunnalle. ​Silloin seuraihmiset voivat kokea vilpitöntä ylpeyttä toiminnastaan ja muistaa seuratoiminnan olevan arvokasta, merkityksellistä työtä. Seurasydäntä seuraamalla myös uudet ihmiset voivat löytää tiensä seuratoimintaan.

Miten voin osallistua?

Seurasydämen ideana on levitä ja näkyä urheiluseurojen ulkopuolelle sen jäsenten kautta. Seurasydäntä voivat kasvattaa niin juniorit, liikkujat, talkoolaiset, fanit, huippu-urheilijat, lajiliitot kuin kumppaniyritykset. Seuran toiminnassa mukana olevat voivat jakaa seuran hyvää, yhteisöllistä ilmapiiri myös seuran ulkopuolelle omissa sosiaalisen median kanavissaan #seurasydän-tunnisteen kanssa.

Miten teemme tästä ilmiön

Tämä on seurojen kampanja, joka luodaan yhdessä. Seurasydän sykkii lähes 10 000 urheiluseurassa. Lähtekää jo nyt miettimään miten teidän seuranne näkyy ensi syksynä. Miten saatte mukaan  koko seuraväen lapsista ikäihmisiin, urheilijat, talkooväen, entiset ja nykyiset toimijat? Ideoikaa ja kerätkää kuvia ja videoita jo kesän aikana.

Elokuusta alkaen tarjoamme avuksenne erilaista valmista aineistoa, jota voitte hyödyntää, mutta ideointi kannattaa aloittaa jo nyt.

Myös Olympiakomitea, lajiliitot ja liikunnan aluejärjestöt ovat aktiivisesti mukana viestimisessä. Seurasydän ja yhteisölllisyys ovat esillä sosiaalisessa mediassa, YLE:n kanavilla, seurojen, lajiliittojen ja Olympiakomitean viestinnässä koko syksyn ajan aina Urheilugaalaan asti.

Seurapaita-päivä 24.9 lue lisää

Seurasydän-tunnus kaikkien käyttöön