Karaten EM-kilpailut Porec, Kroatia 2 & 3 kilpailupäivä

21.05.2021

Photo: Jan Mastrović and Matija Juranović

Toisena kilpailupäivänä vuorossa oli kevyiden sarjojen karsinnat, sekä naisten- ja miesten joukkuesarjojen karsinnat.

Miska Salonen aloitti kisapäivän suomalaisten osalta sarjassa miehet -60kg. Salonen sai vastaansa Albanian Orges Arifin. Sähäkkä ottelu päättyi tällä kertaa Arifin voittoon lukemin 3-1. Albanialainen ei edennyt sarjan finaaliin, joten Salosen tie keräilyihin katkesi.

Miesten joukkue kumitessa Suomen joukkuessa ottelivat Björn Kulovuori, Aaro Tuominen ja Miska Salonen. Miesten joukkue kumitessa ottelu ratkeaa kolmella voitolla. Suomalaiset saivat vastaansa isäntämaa Kroatian joukkueen. Kulovuori aloitti suomalaisten osalta, voitto lipui tällä kertaa kuitenkin kroatialaiselle. Muita otteluita ei oteltu, sillä Kroatialla oli täysi viiden hengen joukkue ja suomalaisten olisi kaikkien pitänyt voittaa oma ottelunsa jatkoon pääsemiseksi. Karsinnat ovat vielä kesken, joten mahdollisuus keräilyotteluihin on vielä olemassa.

Suomen naiset kohtasivat ensimmäisessä joukkueottelussan Luxemburgin. Naisten joukkuessa ottelivat Titta Keinänen, Monica Kauppi ja Elina Lehtonen. Naisten osalta ensimmäisenä vuorossa oli Kauppi. Tiukka ottelu päättyi tasapistein 3-3, mutta Kauppi vei ottelun Suomelle shensun, eli ensimmäisen pisteen edulla. Toisena vuorossa oli Keinänen, joka sai vastaansa huomattavasti pienemmän Luxemburgin edustajan. Keinänen pysäytti liikkuvaisen luxemburgilaisen mawashigerilla kylkeen ja kuittasi voiton lukemin 2-0. Kolmatta ottelua ei enää tarvittu, naisten joukkuekumitessa kaksi otteluvoittoa riittää.

Tänään perjantaina Suomen naiset kohtaavat Turkin 12:45 alkaen, tatami 2 (Suomen aikaa)

Voit katsoa otteluja live lähetyksenä WKF- youtube kanavalla  ja Karateliiton someen päivitetään aktiivisesti kisatuloksia.