Karateliiton järjestämä superviikonloppu 2023

19.10.2023

Suomen Karateliiton järjestämä superviikonloppu Pajulahdessa tarjosi monipuolista ohjelmaa koko viikonlopun ajaksi 13.10-15.10.2023.

Suomen Karateliiton karaten tuomarivaliokunta järjesti vuotuiset tuomaripäivät jälleen Pajulahden urheiluopistolla. Osa osallistujista olikin jo vanhoja konkareita, jotka päivittivät tai korottivat lisenssiään, osa oli innokkaita uuden haasteen vastaanottavia tulevia tuomareita ja osa tietouttaan kartuttavia valmentajia. Kouluttajina toimivat Pirkko Heinonen ja Marjaana Rantala.

Koulutus alkoi maksuttomalla teorialuennolla, johon ajan hengen mukaisesti oli mahdollista osallistua myös etäyhteydellä. Teorialuennolle oli mahdollisuus osallistua kaikki aiheesta kiinnostuneet liiton karatekat, tuomarit, seuravalmentajat kuin huoltajatkin.

Lauantaina tuomareilla oli hieno mahdollisuus harjoitella käytännön tuomarointia parhaissa mahdollisissa olosuhteissa maajoukkueurheilijoiden kanssa. Yhteistyö valmennusryhmien ja mukana olleiden seuravalmentajien kanssa olikin erittäin antoisaa puolin ja toisin. Päivän päätteeksi seuravalmentajille järjestettiin palaveri valmennusvaliokunnan puheenjohtaja Mika Alamaulan johdolla, yhdessä liittovalmentajien kanssa.

Tähtiseurapäivät eli tähtiseurojen ja tähtiseuroiksi aikovien tapaaminen järjestettiin myös samaan aikaan Pajulahdessa. Mukana päivässä seuraedustajien lisäksi oli mm. Olympiakomitean Eija Alaja ja Suomen Karateliiton edustajia, kuten hallituksen ja tähtiseuratyöryhmän jäsen Harry Heinonen ja liiton järjestöpäällikkö Suvi Savolainen. Tilaisuus oli osallistujille maksuton ja seminaari sisälsi liiton tarjoaman lounaan ja kahvin.

Viikonlopun parasta antia oli verkostoituminen sekä tiedon, taidon ja ajatusten vaihto.

Kiitos kaikille osallistujille!