Hokutoryu Ju-jutsun vyötekniikkaleiri 2024

08.03.2024

Hokutoryu ju-jutsun vyötekniikkaleiri pidettiin 2-3.3.2024 Riihimäen urheilutalolla. Juniorit harjoittelivat ottelu- ja kamppailutekniikkaa ja aikuiset keskittyivät vain vyötekniikoihin. Viikonlopun aikana käytiin eri vyöryhmissä läpi kaikki seuraavaan vyöasteeseen vaadittavat tekniikat ja niiden oikea suoritustapa, kaikki osallistujat saivat tiivistetyn rautaisannoksen kokeeseen vaadittavaa tekniikkatietämystä.

Leirin kouluttajat, kuten kaikki valtakunnallisilla leireillä kouluttavat, ovat Hokutoryu ju-jutsukoiden huippuja. Leirin ohjaajat olivat; A. Niiniketo 10. dan, T. Hirvonen 8. dan, R. Väntär 8. dan, K. Tenhunen 8. dan, K. Lehtonen 6. dan, T. Koivisto 6. dan, T. Leikola 5. dan, P. Leppänen 4. dan, M. Käenmäki 4. dan T. Rajala 4. dan, J. Pylkkänen 4. dan, T. Purmonen 3. dan, M. Väisänen 3. dan, A. Kautonen 3. dan, J. Korhonen 3. dan ja junioriohjaamisesta vastannut V. Vitikainen 1. dan.

Leirin avajaistilaisuuden yhteydessä oli myös näyttävät dan-seremoniat, seremoniassa eri asteiset dan-kokeen läpäisseet saivat diplominsa ja nostettiin uuteen vyöarvoon. Tilaisuudessa oli myös muita merkittäviä palkitsemisia. Paikalla oli myös Suomen Karateliiton puheenjohtaja Harry Heinonen, hän palkitsi Karateliiton vuoden 2023 ansioituneet ju-jutsukat, sekä jakoi liiton ansiomerkit, pitkän ja merkittävän työn tehneille ju-jutsukoille. Karateliiton kultainen ansiomerkki luovutettiin Mikko Leistille (5. dan, Helsingin ju-jutsuklubi) ja hopeinen ansiomerkki Jani Hellstenille (3. dan, Parikkalan ju-jutsu).

Leiri oli myös Soke A. Niinikedon 70 v juhlaleiri. Seurojen edustajat muistivat Soke Niiniketoa puhein ja muistoesinein, kansainvälisiä onnitteluja oli tullut useista maista, joista osa luettiin tilaisuudessa. Leiriläisille oli tarjolla Riihmäellä valmistettua syntymäpäiväkakkua, joka maistui ja oli riittävästi. Leiriläisten yhteinen illallinen oli Teatterihotellin ravintolassa.

Järjestävä seura, Riihimäellä vaikuttava Suomen Budokeskus suoriutui jälleen tehtävästään loistavasti.