HARRASTEKARATE -TYÖRYHMÄN TERVEISET

30.10.2023

HARRASTEKARATE

Karate on monipuolinen ja mahtava liikunta- ja kamppailumuoto, jota voi harjoitella monella tavalla ja monesta syystä. Kaikki eivät kilpaile tai potki korkealle, joku saattaa harrastaa ”vain” kahdesti viikossa ja nauttia hyvästä seurasta tai hikoilusta. Joku on kiinnostunut katasta ja toinen juomatauoista. Joku huutaa lyönnin aikana ja joku sen jälkeen, mutta yhtä kaikki, on eri syitä harrastaa karatea.

Haluammekin karateliitossa nostaa karatea aikaisempaa enemmän esille myös harrastekaraten näkökulmasta. Harrastekaratella tarkoitamme karaten harjoittelemista muusta syystä kuin kilpailumielessä, esim. itsepuolustus-, kamppailu- tai kuntoilumielessä, tyylisuunnista riippumatta. Tästä syystä karateliiton hallitus perusti harrastekaratetyöryhmän, jolta saat nyt terveiset.

Nostetaan karate yhdessä esille.

Aloitetaan projekti tekemällä asioita yhdessä.
#harrastekarate

Luodaan tapa “kurkkia” dojon oven taakse – vähän kauemmaksikin.

1. Luo lyhyitä videoita seurasi treeneistä, hauskasta tapahtumasta, tekniikasta tai vaikkapa harjoitteesta ja lataa niitä instaan tai faceen. Ihan niin usein tai harvoin kun haluat.

2. Lisää kuitenkin päivitykseen #harrastekarate.

3. Kerro seurasi harrastajille #harrastekarate- ideasta ja me teemme myös samoin karateliiton viestinnässä. Avataan yhdessä dojojen ikkunat ja annetaan muiden kurkkia niistä sisään. Mitä enemmän videoita tehdään ja #harrastekarate – hästagia käytetään, sitä enemmän harrastekarate saa näkyvyyttä.

4. Kommentoidaan positiivisesti ja kannustavasti muiden videoita.

Valmentaja- pankki
Ilmianna itsesi sähköpostiosoitteeseen info@karateliitto.fi.

Luomme karateliiton sivuille Valmentaja -pankin, josta seurat voivat kysellä ohjaajia leireille tai vierailemaan treeneihin. Valmentaja- vierailujen tarkoitus on antaa vinkkejä ja ajatuksia omien treenien kehittämiseen, opettaa uutta ja uusia näkökulmia tai vaikkapa vaan tuoda vaihtelua. Aina päivän aiheen ei tarvitse liittyä itse karateen, vaan se voi koskea myös karatea sivuavia asioita, kuten vaikkapa liikkuvuutta tai urheilijan ensiapua. Valmentajalla ei tarvitse olla mustaa vyötä, vaan taitoa, kiinnostusta ja halua auttaa ja opettaa muita.

Valmentaja- pankki tulee olemaan karateliiton jäsenseurojen käytössä.
Tässä vaiheessa riittää, kun ilmiannat itsesi ja siten osoitat kiinnostusta. Me olemme sinuun yhteydessä.

Dojo- vierailut

Olet työmatkalla vieraalla paikkakunnalla tai vaan muuten kyläilemässä ja tekisi mieli treenata, mutta missä? Eikö olisi hienoa, jos voisit käydä karateliiton sivuilla ja katsoa mihin karateseuraan voit mennä vapaasti hikoilemaan? Kokoamme sivuston karateliiton jäsenseuroista, joiden treeneihin ovat vierailijat tervetulleita. Ilmianna siis seurasi.

Tässä vaiheessa riittää, kun ilmiannat seurasi ja siten osoitat kiinnostusta. Me olemme sinuun yhteydessä. Ota yhteyttä info@karateliitto.fi.

Muut terveiset

Jos sinulla on hyviä ideoita harrastekaraten kehittämiseksi tai tunnettavuuden parantamiseksi laita viestiä juha.tuominen@lakitilitoimisto.fi tai soita 040 562 6407 (Juha).

OSS
Karateliiton harrastekarate – työryhmä