Ehdollepanotoimikunta hakee ehdokkaita Karateliiton hallituksen puheenjohtajaksi

05.06.2023

Karateliiton tulevassa syysliittokokouksessa hallituksessa on erovuoroisena kaksi jäsentä sekä puheenjohtaja. Ehdollepanotoimikunta esittää kokoukselle hallituksen ehdotuksen valittavista jäsenistä, mutta liittokokousedustajat tekevät varsinaisen valinnan.

Tärkeimpänä haemme erovuoroisen puheenjohtaja Kimmo Kosken paikalle uutta pätevää johtajaa. Kimmolla on tullut kaksi kautta täyteen, joten häntä ei voida enää valita uudestaan. Puheenjohtaja valitaan kolmivuotiskaudeksi.

Karateliiton puheenjohtajan tehtäviin kuuluu mm.
• Yhdistyksen kehittämiseen liittyvät tehtävät: strateginen suunnittelu, toimintatapojen ja käytäntöjen kehittäminen
• Vastaa hallituksen työnjaosta ja toiminnasta
• Edustaa liittoa ulospäin yhdessä muun hallituksen kanssa
• Erityinen asema työnantajan edustajana suhteessa henkilöstöön
• Osallistaa tärkeimmät sidosryhmät strategian laatimiseen ja luo edellytykset strategian yhteiseen toteutukseen.

Valittavalta puheenjohtajalta edellytämme talousasioiden tuntemusta ja erityisesti henkilöstöjohtamisen osaamista. Tuntemus liiton lajeista ja kokemus yhdistystoiminnasta ovat tärkeitä tehtävässä onnistumiselle.

Karateliiton hallituksessa on erovuorossa kaksi jäsentä. Hallituksessa jatkavat edelleen ainakin Juha Tuominen, Harry Heinonen, Marianne Malm ja Auvo Niiniketo. Erovuoroisia ovat  Mika Alamaula ja Manne Tiensuu. Erovuoroiset voivat toki jatkaa toimessaan mikäli ovat halukkaita ja liittokokous näin päättää. Pirkko Heinosen tultua valituksi liiton toiminnanjohtajaksi, vapautuu myös yksi varapuheenjohtajan paikka. Lisäksi Tomi Tolsa on ilmoittanut että ei jatka hallituksessa vaikka toimikausi onkin kesken.

Hallituksen jäsenenä tai puheenjohtajana saat olla näköalapaikalla edistämässä liiton edustamien lajien edellytyksiä ja kehittämässä seurojen toimintaa. Usein työ on jopa hieman näkymätöntä taustatyötä, mutta seurojen eteen tehdään kyllä töitä ihan urakalla. Ja Karateliiton hallitus on nimenomaan hieno paikka saada kokonaiskuva myös seuratoiminnan edellytysten parantamisesta.

Uusilta innokkailta hallitusihmisiltä haluamme näkemystä ja kokemusta lajista sekä mieluusti myös kokemusta yhdistystoiminnasta liiton lajien parissa. Erityisiä alueita joihin osaajia kaivataan ovat aluetoiminnan kehittäminen, soveltavan liikunnan kehittäminen sekä kilpailunjärjestelyn kehittäminen ja koordinointi.

Hallituksen jäsenenä sinun tulee olla valmis kokoustamaan noin kerran kuukaudessa (etä/live), ottamaan selkeää vastuuta jostain osa-alueesta toiminnan kehittämisessä, sekä hyvää yhteistyökykyä. Liiton toimisto on apuna ja hallituksen jäsen toisinaan heidän apunaan. Yhdessähän tätä tehdään.

Mikäli kiinnostuit, kerrotko vähän itsestäsi ja miksi ehdollepanotoimikunnan tulisi esittää juuri sinua liiton hallituksen puheenjohtajaksi tai jäseneksi täyttämällä oheisen lomakkeen: https://forms.gle/VLhRhz79Z6sZGsLp8.

Lisätietoja antaa ehdollepanotoimikunnan puheenjohtaja Pirkko Heinonen:

pirkko.heinonen@karateliitto.fi
puh 044-501 7680