Syksyinen tervehdys!

01.09.2023

Yleinen

Syksyinen tervehdys!

Aloitan tänään 1.9 virallisesti Suomen Karateliiton toiminnanjohtajana. Olen jo kesän aikana perehtynyt asioihin sekä tavannut keskeiset yhteistyökumppanit. Kiitos kaikille perehdyttäjilleni ja teille, joilta olen jo saanut hyviä ideoita toiminnan kehittämiseksi.

Perehtymisaika on entisestään vahvistanut käsitystäni siitä, että liittomme keskeiset kehittämiskohteet liittyvät vuorovaikutuksen ja läpinäkyvyyden parantamiseen. Toiminnassa on toki myös kehitettävää paljon, mutta meillä on puitteet ja ainekset valtavaan kehittymiseen kaikilla osa-alueilla, kunhan kanavoimme pienet resurssimme tehokkaasti ja puhallamme yhteen hiileen!

Läpinäkyvyyden nimissä kirjoitan tätäkin tekstiä kertoakseni, mitä tavoitteita olen työlleni asettanut tämän syksyn osalle, ja mitä alamme eri työryhmissä työstää. Valmennusvaliokunnassa yhdessä valmentajien kanssa alamme työstää valmennuksen strategiaa ja pitkän tähtäimen suunnitelmaa urheilijoiden kehityksen turvaamiseksi. Käynnistämme myös pari vuotta tauolla olleen huippu-urheilun Tähtimerkki -projektin valittujen seurojen kanssa. Kilpailutoiminnan kehittämiseen liittyy myös ottelemista aloittaville lapsille suunnatun tekniikkakilpailun käyttöönotto pyykkipoikaottelua korvaamaan. Tästä lisää lokakuun maajoukkueleirin ja tuomaripäivien yhteydessä! Päätoimisen, osa-aikaisen päävalmentajan haku on myös käynnistynyt. Tämä tehtävä osaltaan auttaa meitä edellä mainitsemieni tavoitteiden saavuttamisessa. Kansallisten kilpailujen määrän kasvattaminen on myös agendalla, ja Suomi Cupin elvyttäminen!

Seuratoiminnan kehittämisen saralla haluamme tukea entistä tehokkaammin Tähtiseuraohjelmasta kiinnostuneita seuroja saavuttamaan merkit ja auditoinnit ajan tasalle. Kannustamme myös uusia seuroja lähtemään mukaan tähän seuratoiminnan kehittämiseen. Harrastekaratetyöryhmällä on kivoja suunnitelmia seurojen suuntaan! Niistä tiedotetaan lähiaikoina! Aluetoimintatyöryhmä käynnistää myös toimintansa. Sen tavoitteena on kehittää matalan kynnyksen kilpailu- ja valmennustoimintaa! Kamppailulajien yhteistyönä käynnistelemme Kaikille avoin Kamppailuseura -hanketta, jonka tavoitteena on lisätä inkluusiota, eli erityistä tukea tarvitsevien kamppailijoiden mukaan ottamista seurojen normaaliin opetukseen.

Kannattaa muistaa myös syksyllä alkavat 1- ja 2- tason ohjaajakoulutukset, joiden avulla voi osaamista kehittää ja saada uutta virtaa alkavaan syyskauteen!

Odotan innolla syksyn aikana tutustuvani paremmin myös Taido- ja Jujutsu -toimintaan, ja -toimijoihin!

Jos sinulla on lisää kehittämisideoita toimintaamme, tai muuten haluat keskustella, niin älä epäröi ottaa yhteyttä. Minut tavoittaa vanhasta tutusta numerostani 044-501 7680.

Aktiivista kauden aloitusta toivotellen,

Pirkko