Hyvää alkanutta vuotta!

09.01.2024

Yleinen

Vuosi 2024 on pyörähtänyt vauhdikkaasti käyntiin! On aika ryhtyä toteuttamaan kuluvalle vuodelle laatimaamme toimintasuunnitelmaa!

Karateliiton tärkeimmät tavoitteet kuluvalle vuodelle ovat harrastajamäärien lisääminen, liiton lajien harrastamisen laadun lisääminen sekä kilpaurheilijoiden menestyminen. Nämä päätavoitteet pitävät sisällään monia pieniä alatavoitteita, joita kohti otimme jo viime syksynä useita pieniä kehitysaskeleita. Uudistimme esimerkiksi lisenssikäytännöt tälle vuodelle ja napakoitimme toimiston ja hallinnon käytänteitä sisäisesti. Harrastetyöryhmä ja aluetoimintatyöryhmä toimivat aktiivisesti ja Suomi Cup -osakilpailut starttaavat keväällä! Vain yksi Suomi Cup osakilpailu on enää vailla järjestäjää! Voisiko sinun seurasi järjestää sen? Niissä lanseerataan myös uusi kilpailumuoto eli tekniikkakilpailu 6-9 -vuotiaille lapsille pyykkipoikaottelun sijaan. Seuratoiminnan laatua halutaan kehittää mm. lisäämällä liiton Tähtiseurojen määrää. Tähtiseuratoiminta tarjoaa monia käyttökelpoisia työkaluja toiminnan kehittämiseen, vaikkei seurasi Tähtimerkkiä tavoittelisikaan. Niihin kannattaa tutustua!

Toivomme teiltä seuroilta myös yhteydenottoja, mikäli haluatte järjestää matalan kynnyksen kilpailu- tai leiritoimintaa aloitteleville kilpailijoille! Valmennusryhmien valmentajat ovat käytettävissänne leirien ohjaamisessa ja tulemme avuksi myös kilpailujen järjestämiseen. Valmennusryhmien toimintaa on selkeytetty ja kehitetty runsaasti. Selkeät pelisäännöt, yhteen hiileen puhaltaminen ja yhteiset tavoitteet auttavat urheilijoitamme entistä parempaan menestykseen!

Paljon on vielä tehtävääkin. Valtionapu pienenee lähivuosina kiihtyvällä tahdilla, ja meidän on panostettava varainhankintaan ja yhteistyökumppaneiden saamiseen enemmän kuin varmasti koskaan aiemmin. Siihen on teidänkin tukenne tervetullutta. Olemme laatimassa sponsorointimallia, jolla liittoa tai haluamaansa toimintoa liiton sisällä voi lähteä tukemaan pienemmällä tai isommalla summalla, ja kuvaamme, mitä yhteistyökumppani saa siitä vastikkeeksi. Uskon vakaasti, että yhteisellä ponnistelulla saamme liittomme kehitettyä yhtenäiseksi, vahvaksi ja menestyväksi!

Toivotan kaikille liikunnan ja urheilun iloa alkuvuoteen ja olethan tarvittaessa yhteydessä matalalla kynnyksellä!

Pirkko