Viidelle karateliiton jäsenseuralle OKM:n seuratukea

21.04.2020

Opetus- ja kulttuuriministeriö on myöntänyt liikunta- ja urheiluseuroille yhteensä 3,5 miljoonaa euroa seuratoiminnan kehittämistukea. Seuratuen avulla lisätään lasten ja nuorten harrastusmahdollisuuksia sekä tuetaan paikallista seuratoimintaa ja liikunnallisen elämäntavan edistämistä. Avustuksella kehitetään myös vapaaehtoistyötä seuroissa.

Suomen karateliiton jäsenseuralle saivat tukea yhteensä 28 500 €. Tuen saaneet seurat ja tukisummat:

Budoseura Imatran Kusanku ry                     15 000€

Joen Mawashi ry                                                 6 000€

Järvenpään Taidoseura ry                                2 000€

Turun Ju-jutsuseura ry                                       3 500€

Vantaan Taido ry                                               2 000€

Seuratukea myönnettiin yhteensä 358 hankkeelle. Niistä uusia hankkeita on 246 ja jatkoa aiemmalle hankkeelle 112. Avustukset kohdistuvat 63 eri kuntaan.

Opetus- ja kulttuuriministeriön  seuratukisivu.  Kohdassa ”Myönnetyt avustukset”   on kaikki tukea saaneet hankkeet.

Seuratoiminnan kehittämistuki on ministeriön vuosittain jakama avustus. Hakuaika on vuosittain marras-joulukuussa.