Tallinnassa vietettiin 2.10.2021 Eesti Karaten 50 – vuotisjuhlia

06.10.2021

Kuvassa Jouko Turunen, Pekka Konu, Jussi Lindström ja Edgar Jôeleht Kuva: Pekka Konu

Tallinnassa vietettiin 2.10.2021 Eesti Karaten 50 – vuotisjuhlia. Suomesta oli kutsuttu mukaan muun muassa Jouko Turunen, Jukka Lindström, Seppo Tarkkonen ja Pekka Konu.

Juhlat olivat hyvin lämminhenkiset ja hyvin hoidetut. Pidettiin paljon puheita, joissa muun muassa luettiin Kari Kuulan tervehdys. Puheet käsittelivät Eesti Karatea 60 – luvulta 90 – luvulle. Myöskin oli paljon kuva- ja videomateriaalia, joka oli päivitetty nykyaikaan.

Juhlat olivat kaksiosaiset. Virallinen osuus kesti neljä tuntia, kuitenkin sen aikana oli koko ajan käytössä buffetpöytä pikkusuolaisineen. Sen jälkeen oli ruokailu ja kahden tunnin tauko, jonka jälkeen oli vapaata illanviettoa samassa paikassa, jossa keskusteltiin vapaasti ja vilkkaasti Suomen ja Eestin karaten menneestä ajasta ja nykyajasta vanhojen ja uusien karateystävien kanssa. Kaiken kaikkiaan ainakin itselleni jäi juhlasta erittäin hyvä muisto.

Teksti: Jouko Turunen 7 Dan

Suomen Karateliitto onnittelee 50-vuotiasta Eestin Karateliittoa!

Jouko Turunen ja Hajime Kitaoka Japanin suurlähettiläs