Seuraesittelyssä Budoseura Imatran Kusanku

31.03.2018

Suomen karateliitto halua tukea jäsenseurojaan yhteistyön luomisessa ja jäsenmäärän kasvattamisessa. Seuraesittelyiden tarkoituksena on tuoda esille erilaisia karateseuroja ja esitellä heidän toimintaa. Pyörää ei tarvitse keksiä uudestaan vaan voimme myös oppia toisiltamme hyviä toimintatapoja ja näin ollen kehittyä yhdessä.

Ensimmäisenä seuraesittelyssä on vuorossa Budoseura Imatran Kusanku. Kusanku on Imatralla nimensä mukaisesta toimiva seura jonka lajirepertuaariin kuuluu karate, jujutsu ja kobudo. Seurassa tällä hetkellä on 102 aktiivista harrastajaa (5-70 vuotiaita) ja seurassa panostetaan vahvaan junioritoimintaan.Vahva junioritoiminta kuvaakin seuran periaatteita johon kuuluu lasten ja nuorten kasvattaminen. Vanhempien ja perinteiden kunnioittaminen kaikissa muodoissa on myös yksi tärkeimmistä arvoista.

Imatran Kusankussa tavoitteena on harjoitella elämää varten ja karate toimii itsensä kehittämisen välineenä.

Budoseuran Imatran Kusankun Budoleiri 2018

Kusanku panostaa toiminnassa vahvasti seuravalmentajien koulutukseen ja leirityksiin. Seuran puheenjohtaja Anne Kettunen (5.Dan) kertoi että jo yli 40 vuotta lajia ohjanneena on hyvä saada palautetta omaan tekemiseen ja saada myös palautetta mitkä asiat ovat hyvällä mallilla ja näin ollen saada sitä tukea jatkoa varten.

”Imatralla seuran ohjaajien koulutus on ollut itsestään selvyys ja siihen panostetaan”, Anne Kettunen.

Kusankussa on nähtävillä aito tekemisen meininki ja rakkaus lajia kohtaan. Anne kertoi, että vauhtia seuran toiminnassa on paljon ja kaikille yhteistä on suuri rakkaus lajia kohtaan. Seura järjestää aktiivisesti leiritystä, koulutusta ja Japanin kisa- ja leirimatkoja harrastajilleen. Japanin kilpailumatkoista on tullut Kusankulle hienoa menestystä, viime vuoden Japanin täyskontakti mestaruus kilpailuissa Suvi Savolainen voitti kultaa ja katassa pronssia.

Suvi Savolainen palkintojen jaossa Japanin täyskontaksti mestaruus kilpailuissa Japanissa 2017

Seuran hyvä toiminta ei ole jäänyt huomaamatta myöskään muilta, Budoseura Imatran Kusankun puheenjohtaja Anne Kettunen palkittiin Etelä-Karjalan Urheilugaalassa vuoden 2017 seurajohtajaksi, joka oli hieno kunnianosoitus lajille ja erityisesti Kusankun toiminnalle.

Anne Kettunen Etelä-Karjalan urheilugaalassa yhdessä tyttärensä Suvi Savolaisen kanssa

Budoseura Imatran Kusanku sopii kaikille, toimintaa löytyy lapsille, nuorille harrastelijoille kuin myös kilpaurasta haaveileville. Lisäksi seurassa toimii lasten liikuntakerho, joka on järjestetty yhdessä Eklun ja muiden seurojen yhteistyönä.

Budoseura Imatran Kusanku lyhyesti

Paikka: Imatra

Perustettu: 1989

Harrastajamäärä:102

Lajit: Karate, Jujutsu, Kobudo

Seuran puheenjohtaja: Anne Kettunen 5.Dan

Kenelle sopii? Kaiken ikäiset (5-70 v) ja tasoiset ovat tervetulleita.

Seuraa Budoseura Imatran Kusankua:

www-sivut: https://www.kusanku.fi

Facebook: https://www.facebook.com/imatrankusanku/