Savo-Karjalan Karate, aluetoiminnan käynnistys

14.08.2018

Idässä maa tärähtelee jälleen

Elokuun yhdestoista kokoontuivat Outokummussa leirin ja aluetoiminnan käynnistämisen tiimoilta Itä-Suomen karateaktiivit. Mukana oli jopa sellaisia henkilöitä jotka väittivät muistavansa, että aluetoimintaa oli joskus ollut olemassa. Mutta suurin osa kokoontujista oli onneksi nuoria ja virkeitä, sekä aktiivisia karaten harrastajia.

Leirin vetäjiksi olivat päässeet Jari Räty ja Kari Koskinen. Molemmilla veikoilla on hyvä näkemys karatesta, väritettynä omalla tyylillä tehdä asioita. Herrojen kokemus lajista näkyi sekä se, että olivat pitkän uransa aikana oppineet opettamaan.

Mutta tärkein osa viikonlopusta oli kuitenkin se kun istuttiin porukalla alas ja suunniteltiin vuodeksi eteenpäin Savo-Karjalan alueelle toimintaa karaten ympärille.

Leirejä ja kilpailuharjoituksia, vetäjäpankkia, peruskurssiopasta, varainhankintaideoiden jakamista, ohjaajakoulutusta oli listalla, kaikki omakustanteisena, eli osallistuminen ei maksa mitään. Paitsi jos on kyseessä ammattivetäjä.

Joku kokouksessa totesi, että tätä on oltu vailla, kun tunnin matkan päässä on viisi muuta seuraa mutta joilla ei ole mitään yhteistyötä keskenään. Lopputulemana hyvä vuosisuunnitelma jota tarkennetaan vuoden mittaan parissa palaverissa. Dokumentointi pilvessä, julkisivu Facebookissa.

Judoliiton aluetoiminta on myös hyytynyt ylämäkeen vuosia sitten ja he pyysivät esittelemään Savo-Karjalan Karaten suunnitelmia ja toimintaa omille puheenjohtajapäivilleen elokuun lopussa.

Ja mikäs, hyvää on helppo jakaa!