Orimattilan Suomi-Cup osakilpailu ja 21. juniorikaratekilpailu

18.03.2018

Perinteinen Orimattilan Junioriturnaus sai tänä vuonna uutta säpinää koska kisojen yhteydessä järjestettiin myös Suomi-Cup osakilpailu. Suomi-Cupin myötä kisoissa oli mukana myös lähes kaikki maamme eturivin karatekat, Hollannin K1 kisoissa ollutta viisikkoa lukuun ottamatta. Moni aikuisottelija teki siis paluun Orimattilan tatamille, paikkaan mistä niin monen karatekan kilpailu-ura oli aikoinaan alkanut.

Kisoihin oli ilmoittautuneita liki 300 yhteensä 29 seurasta. Vertailuna viime vuonna kisoissa Orimattilassa oli mukana 21 seuraa ja ilmoittautumisia noin 240.  Täysi uutena seurana kilpailutoimintaan osallistui Forssan-Tammelan Jundokan (11 entryä) ja harvemmin kilpatatameilla nähty Budoseura Imatran Kusanku oli mukana peräti 26 ilmoittautuneen joukkueella. Imatraa isommalla joukkueella kisoihin osallistuivat vain Tapanilan Erä (30) ja Lohjan Kamppailukeskus (29)

Tatamilla nähtiin niin huikeita suorituksia ja hienoja voittoja samoin kuin niukkoja tappiota sekä pettymyksen kyyneleitä. Kisaajat, koutsit ja vanhemmat olivat tunteella mukana kuten kunnon karatekilpailussa kuuluukin. Kasvattavaa on päästä kokeilemaan omia rajojaan. Jokainen osallistuja on  voitttaja, on hän sitten voittanut ottelun, osallistumiskynnyksen,  jännityksen tai itsensä.

Iso kiitos Orimattilan Karatelle ja erityisesti sen puheenjohtajalle Kirsi Koivistolle loistavasti järjestetyistä kilpailuista.

tulokset: