Mies menneisyydestä – Jarmo Peltola

17.04.2018

Kävin lauantaina, 14.4. katsomassa Karaten ja Hokutoryu ju-jutsun Suomen mestaruuskilpailut Lohjalla. Hyvin järjestetty tapahtuma, melkeinpä ammattimaisen hyvin järjestetty.

Hauskaa oli nähdä nykyisiä huippuja tatamilla, tekeminen näytti hyvältä.

Mukavaa oli myös nähdä vanhoja kavereita. Vastaan tulivat Tarkkosen Seppo, Halmesaaren Samuli, Stömin Pekka, Niinistön Auvo, Ruotsalaisen Mikko, Timo “Naatti” Nurmi, Timosen Janne, Lehdon Repe, Piispan Ekku, Lindqvistin Yrsa, ja tietysti liiton puheenjohtaja Kimmo Koskimies-Lattu.

Jengi oli vähän rypistynyt vuosien varrella mutta jotkut asiat eivät muutu koskaan; kaverit valehtelivat toisilleen päin naamaa että kaikki näyttivät ihan samalta kuin silloin ennen.

Vanha tuttu, Petri “Nakki” Toivanen Kuopiosta oli myös hauska tavata. Nakki oli vetänyt puvun päälle ja hanskat käteen, sanoi että kun ei ole koskaan lopettanut niin on helppo käydä vielä kisoissa ja meni tatamille ja voitti Suomen mestaruuden sarjassaan. Kaveri oli hitaampi kuin nuoret vastustajansa mutta loistavalla pelisilmällä hyödynsi osaamisensa. Petri täyttää ensi vuonna pyöreät 50 vuotta ja veikkaanpa, että silloin vielä kerran.

Puheenjohtaja Kimmon kanssa palaveerattiin Savo-Karjalan aluetoiminnan käynnistämisesta. Alueella on vuosia sitten ollut varsin hyvää yhteistyötä seurojen kesken ja Kimmon pyynnöstä aloimme Koskisen Karin kanssa pistää hommaa tulille jälleen.

Lähetimme kutsukirjeen alueen 17 seuralle, elokuussa on tarkoitus pitää Outokummussa päivän leiri ja palaveri seurojen vetäjille. Kutsu meni kaikkiin seuroihin jotka alueella karatea harrastavat, riippumatta siitä, että minkä liiton jäseniä ovat. Tarkoitus on porukalla järjestää omakustannetoimintaa leirien, kilpailujen ja koulutusten merkeissä, eli tapahtumat ovat ilmaisia osanottajille.

Puheenjohtajapäivillä Karin ja minun on tarkoitus konsepti esitellä, verestetään siellä taas vanhoja silmiä porukalla.

Karateterveisin,

Jarmo Peltola