Maksuton Suomisport -palvelu seurojen käyttöön helmikuussa 2018

17.01.2018

Suomen Karateliiton jäsenseurat pystyvät ottamaan Suomisportin käyttöönsä helmikuussa 2018. Maksuturva luo parhaillaan kaavaketta, jonka täyttämällä Karateliiton jäsenseurat voivat ottaa Suomisportin maksutta käyttöönsä.

Suomisport seuran työkaluna

Ottaessaan SuomiSportin seuran käyttöön Karateliiton jäsenseura voi myydä kertaheitolla SuomiSportissa seuran jäsenmaksun, kurssimaksut yms.

• Samalla hoituu Karateliiton lisenssin hankkiminen ilman lisävaivaa seuralle tai jäsenelle!

Jäsenet käyvät itse täyttämässä tietonsa osoitteessa www.suomisport.fi ja maksavat jäsen-, kurssi ja lisenssimaksunsa.

• Seuran ei tarvitse tehdä, lähettää, seurata ja karhuta jäsenten laskuja.
  • Samalla seuralle syntyy jäsenten itse ylläpitämä jäsenrekisteri.
  • Jäsenet pääsevät itse muokkaamaan tietojaan, eikä seuran jäsenrekisterin ylläpitäjän tarvitse työmäärä seurassa vähenee merkittävästi!

Seura voi luoda maksullisia ja maksuttomia tapahtumia, esim. leirit, kilpailut, pikkujoulut, kokoukset SuomiSportissa

• Osallistujat käyvät ilmoittautumassa ja maksamassa tapahtumat omatoimisesti. Seuran ei tarvitse laskuttaa, seurata maksuja yms. ja se saa osallistujalistan automaattisesti.

Seura voi viestiä jäsenilleen Suomisportin kautta

LUE:
”Lahden Judoseura siirsi jäsen- ja kausimaksunsa Suomisportiin

Seurat pystyvät ottamaan Suomisportin käyttöönsä helmikuussa 2018. Maksuturva luo parhaillaan kaavaketta, jonka täyttämällä Karateliiton jäsenseurat voivat ottaa Suomisportin maksutta käyttöönsä.

• Maksu per maksutapahtuma on 1,32 euroa ja se jakaantuu Maksuturvalle, Vincitille sekä Olympiakomitealle, jotka ovat luoneet ohjelman.  Jos harrastaja maksaa esim. seuran kurssi- ja jäsenmaksun ja liiton lisenssin samalla kertaa, niin maksutapahtumamaksu 1,32 jakaantuu seuran ja liiton välille.

Mitä tehdä nyt?

Ilmoittakaa seurastanne henkilö esim. puheenjohtaja, rahastonhoitaja tai sihteeri, jolle seurakäyttäjätunnukset luodaan sähköpostilla osoitteeseen info@karateliitto.fi

Seurakäyttäjällä tulee olla luotuna profiili Suomisportissa (liiton lisenssi), jotta seurakäyttäjätunnus voidaan luoda järjestelmään.

Maksuturva toimii finanssivalvonnan alaisena yrityksenä, joten se ei saa siirtää rahaa yrityksille, joiden kanssa sillä ei ole sopimusta. Tämän takia jokainen seura tekee sopimuksen maksuturvan kanssa.

HUOM! Suomisport –palvelun käyttöönotto edellyttää, että seuran tiedot yhdistysrekisterissä ovat ajan tasalla.

Jos seuralta on unohtunut päivittää seuran nimenkirjoittajien ja hallituksen jäsenten tiedot yhdistysrekisteriin, nyt ne on syytä päivittää. Seuran tiedot voi päivittää yhdistysrekisterin sähköisessä palvelussa: https://www.prh.fi/fi/yhdistysrekisteri/muutokset/sahkoinen_ilmoitus.html.

Tiedote, SuomiSport 2018