Kevään 2021 koulutustarjontaa

12.03.2021

Tutustu koulutustarjontaan!

Vallitsevasta tilanteesta huolimatta kevään koulutustarjonta on kattava ja suurin osa koulutuksista on mahdollista suorittaa kokonaan etäopintoina!

Kamppailulajien yhteinen I-tason junioriohjaajakoulutus järjestetään etäkoulutuksena Zoomissa 27.-28.3 ja 17.-18.4. Junioriohjaajakoulutus on tarkoitettu kaikille junioriohjaana toimiville ja sellaiseksi aikoville.
Lajit: nyrkkeily, taido, aikido, karate, hokutoryu jujutsu ja taekwon-do. Järjestäjänä SITF:n koulutusvaliokunta.

Koulutuksen sisältö:
– Lasten liikunnan ja urheilun perusteet
– Yleinen liikuntakasvatus
– Lasten kehitysvaiheet
– Perusliikkumisen ohjaaminen
– Eri fyysisten ominaisuuksien ohjaaminen
– Harjoitussuunnitelman laatiminen
– Pelejä ja leikkejä
– Taito-ominaisuuksien harjoittaminen
– Kamppailulajeille tyypilliset urheiluvammat ja ensiapu
– Lajiosa (lajiliiton järestämä)

Hinta 100€, viimeinen ilmoittautumispäivä on 21.3.

ILMOITTAUDU

Taitojen oppiminen ja opettaminen

Moduuli on suunnattu kaikille Suomen Karateliiton lisenssillisille harrastajille, jotka haluavat kehittää taitojaan niin ohjaajina kuin harrastajinakin!
Moduuli on osa I-tason ohjaajaopintoja.
Aika: 27.3.2021 klo 9-11.00 (2h)
Paikka: Zoom-linkki lähetetään osallistujille ennen koulutusta.
Hinta 15€/ moduuli

Ilmoittautuminen Moduuleihin  viimeistään 24.3.2021.

Kumpaankin moduuliin ilmoittaudutaan erikseen seuraavissa linkeissä:
Taitojen oppiminen ja opettaminen –moduuli

Maksaminen Osallistumismaksut tulee maksaa ilmoittautumisen yhteydessä.

Ohjaajat: Katja Anoschkin 2.dan
Lisätietoja sera.kaukola@karatelliito.fi

Pääsyvaatimukset 15 vuotta, 6.kyu ja voimassa oleva lisenssi.

Moduulin jälkeen:
– Tiedät taitojen oppimisen ja opettamisen perusteet
– Osaat harjoitusten eriyttämisen perusmenetelmiä
Koulutuksessa keskitytään erityisesti nuorten ja aikuisharrastajien ohjaamiseen.

Suomen Karateliitto yhdessä muiden kamppailulajiliittojen kanssa suosittelee lämpimästi Et ole yksin -verkkokoulutusta.

Et ole yksin -verkkokoulutus tarjoaa valmentajille ja muille urheiluseuroissa toimiville välineitä puuttua epäasialliseen käytökseen, häirintään ja väkivaltaan. Koulutuksessa käydään läpi aiheita kuten henkinen ja fyysinen väkivalta ja kiusaaminen, seksuaalinen häirintä, lapsiin kohdistuvat seksuaalirikokset, lastensuojelu ja itsemääräämisoikeutta vahvistava valmennus. Kurssi sisältää erilaisia harjoituksia ja tehtäviä.

Verkkokurssi on kaikille avoin ja ilmainen. Kurssi on suunnattu erityisesti urheiluseurojen valmentajille, työntekijöille ja vapaaehtoisille. Verkkokoulutus kestää noin tunnin ja voit suorittaa sen osissa.

Urheilijasta Valmentajaksi -koulutus (7 paikkaa jäljellä)

Urheilijasta valmentajaksi (URVA) -koulutus on syntynyt tarpeeseen auttaa uransa lopettaneita urheilijoita kouluttautumaan valmentajiksi. Mikäli olet urheillut lajisi kansallisella tai jopa kansainvälisellä tasolla ja olet kiinnostunut toimimaan urasi jälkeen valmennuksen parissa, sopii URVA-koulutus juuri sinulle. Koulutuksen ehdoton vahvuus on monilajinen osallistujaryhmä.

ILMOITTAUDU