Karateliitto mukana Upinniemen ja Hämeenlinnan sotilasjuoksutapahtumissa.

07.09.2018

Sotilasjuoksu on liikuntapäivä varusmiehille. Kilpailupäivän aikana on esteratakisa, ja lisäksi varusmiehet pääsevät kokeilemaan erilaisia urheilulajeja ja aktiviteetteja.

Tapahtuman yksi tavoite on tukea varusmiesten liikunnallista elämäntapoja ja auttaa varusmiehiä löytämään mielekästä tekemistä armeija-ajan jälkeen.

Karateliiton kautta organisoitiin rastien pitäminen Upinniemessä ja Parolannumella Hämeenlinnassa. Upinniemen tilaisuudesta vastasi Lohjan Kamppailukeskus ja Hämeenlinnan osion hoiti Hämeenlinnan karateseura.

Lohjan Kamppailukeskus oli mukana 14.8.2018 Upinniemen sotilasjuoksutapahtumassa pitämässä itsepuolustusrastia.
Päivän aikana lähes 1000 varusmiestä kiersi erilaisia rasteja ja erittäin suosituksi tuli ju-jutsun ja karaten rastiosuus.

Hämeenlinnan karateseura vastasi 4.9.2018 rastiosuudesta jossa varusmiehillä oli mahdollisuus kokeilla karaten harjoitteita monipuolisesti, joista erityisesti kaatoon tai harjoituskumppanin hallintaan päättyvät tekniikat kiinnostivat kävijöitä erityisesti.