Haku liiton haastajaryhmiin on auki!

03.05.2022

KARATELIITON KUMITE JA KATARYHMÄN HAASTAJAOHJELMA

Karateliiton olympiakaraten valmennusryhmiin haku on käynnissä 22.5. asti 12- 15 vuotiaille uusille, ei vielä ryhmissä oleville nuorille

Toiminnan tavoite:
Tavoitteena on, että haastajaryhmään kuuluvat nuoret harjoittelevat seuroissaan oman valmentajansa. ohjauksessa ja vanhempiensa kannustamana ja tukemana monipuolisesti ja riittävän paljon, jotta heillä on mahdollisuus kehittyä maajoukkueurheilijoiksi ja kansainväliselle huipputasolle. Haastajaohjelman tavoitteena on tunnistaa nämä nuoret urheilijat ja heidän valmentajansa sekä tukea heitä heidän toiminnassaan joka tehdään mitä suurimmassa määrin seuroissa ja oman henkilökohtaisen valmentajan ohjauksessa.

Kenelle toiminta on tarkoitettu:
Haastajaryhmään mukaan pääsemisen kriteerit perustuvat ensisijaisesti harjoittelumääriin, harjoittelun laatuun ja monipuolisuuteen sekä harjoitteluasenteeseen. Toki myös kilpailumenestyksellä ja tavoitteellisuudella on merkitystä. Muita vaatimuksia mukaan pääsemiseksi on aktiivinen kilpaileminen.

Toiminnan sisältö:
Karateliitto tarjoaa haastajaryhmälle toiminnallista tukea. Suoraa taloudellista tukea haastajaryhmälle tai heidän valmentajilleen ei makseta. Mahdollisia karatekan tai valmentajan matka- tai majoituskuluja ei myöskään korvata.

•Mahdollisuutta soveltuvin osin osallistua maajoukkueen leireille.
•Haastajaryhmä kutsutaan mukaan Pajulahden leirille omakustannushintaan noin 4-8 kertaa vuodessa. Ohjelma on osittain yhteinen maajoukkueen kanssa.
•Urheilijoiden, valmentajien ja heidän seurojen välistä yhteistyötä.
•Haastajaryhmän urheilijoita voidaan tarpeen ja soveltuvuuden mukaan kutsua mukaan maajoukkueen toimintaan.
•Haastajaryhmään pääseminen on askel kohti maajoukkuetta.
•Kaikkiin haastajaryhmän tilaisuuksiin ovat tervetulleita mukaan myös urheilijoiden henkilökohtaiset ja seuravalmentajat.

Miten haen mukaan:
Haastajaohjelmaan haetaan linkin takana olevalla kaavakkeella. Hyväksytyille hakijoille pidetään katselmus jonka tarkempi aikataulu ilmoitetaan myöhemmin. Hakuaika 22.5. mennessä. Ryhmän valmentajat valitsevat katselmukseen kutsuttavat.

Linkki kaavakkeeseen

Yli 15 vuotiaat nuoret tai aikuiset, jotka tavoittelevat paikkaa Karateliiton valmennusryhmissä:

Yli 15-vuotiaat hakevat valmennusryhmiin samalla hakukaavakkeella, mutta haku on auki jatkuvasti ja heille ilmoitetaan erikseen koska heidän mahdollinen katselmuksensa suoritetaan. Katselmus järjestetään maajoukkueleirin yhteydessä try-out periaatteella. Leirin ajankohta ilmoitetaan hyvissä ajoin katselmukseen valituille.

Lisätietoa:

Urheilutoimenjohtaja