Seuratoimijan työkalut webinaari – Etätreenien ABC ja muita hyväksi koettuja käytäntöjä poikkeusajan seuratoimintaan

Päivämäärä: 31.03.2021

Koulutukset
Suomen Karateliitto tarjoaa harrastajilleen mukavia ja matalan kynnyksen työpajoja liittyen tiiviisti seuratoimijan arkeen. Mukaan ovat tervetulleita kaikki karaten, taidon ja ju-jutsun harrastajat, jotka kaipaavat vinkkejä ja virikkeitä omaan toimintaansa.
Mukana on esimerkkejä kaikista liiton lajeista. Webinaarit ovat ilmaisia. Kaikilla osallistujilla on kuitenkin oltava voimassa oleva lisenssi.
Webinaarien aiheet ja ajankohdat:
Ke 31.3. klo 18-19
Aihe: Etätreenien ABC ja muita hyväksi koettuja käytäntöjä poikkeusajan seuratoimintaan
(Videotreenit, ulkotreenit saliharjoittelun sijaan, treeniohjelmat omatoimiseen harjoitteluun, liikuntahaasteet, olemassa olevat tahot, joiden treeneihin voisi osallistua, kentän omat kokemukset -> tule kertomaan omasi ja kuulemaan muiden seurojen toimivista käytännöistä)
To 22.4. klo 18-19
Aihe: Jos syksyllä kaikki onkin toisin! – vinkit seuran viestintään ja jäsenhankintaan
Ti 18.5. klo 18-19
Aihe: Kuuleeko ohjaaja – täällä junnu. Vuorovaikutuksen merkitys junioritoiminnassa.
Ti 8.6. klo 18-19
Aihe: Painaa, painaa! Mistä lisää voimavaroja seuran työmyyrille ja puurtajille?
(Vapaaehtoistyön johtaminen ja jaksamisesta huolehtiminen, kiittämisen kulttuuri, toimenkuvien selkiyttäminen)
Syksyn pajat
Ti 31.8. klo 18-19
Aihe: Alle kouluikäisten kamppailulajiharrastus – miten ja mitä pikkunassikoiden kanssa voi tehdä?
Ti 21.9. klo 18-19
Aihe: Johan nyt on markkinat! Miten teet helposti mainokset someen ja muihin kanaviin. Perehdytys Canvan ihmeellisen maailmaan.
(Canvan käyttöopastus)
Ke 13.10. klo 18-19
Aihe: Sähköistynyttä tunnelmaa seuratoiminnassa – näin seura siirtyy exceleistä elektroniselle aikakaudelle!
(Suomisportin perusesittely)
Ti 11.11. klo 18-19
Aihe: Monilajisuudesta ja yhteistyöstä boostia jäsenhankintaan ja seuratoimintaan – kokemuksia onnistuneesta yhteistyöstä
(Aluetoiminta, monilajiset kurssit, yhteistapahtumat, Liikkuva koulu)