Kamppailulajien yhteinen 1-tason junioriohjaajakoulutus (1/2)

Päivämäärä: 29.10.2022 - 30.10.2022

Sijainti: Tampere

Rekisteröidy viim.: 23.10.2022

Koulutukset

Ilmoittaudu tästä.

Tarkempia tietoja täältä: https://www.aikidoliitto.fi/tapahtumat/?tapahtuma=855

Junioriohjaajakoulutus on tarkoitettu kaikille junioriohjaajina toimiville ja sellaisiksi aikoville. Koulutus kannattaa käydä, vaikka olisi vahva treeninvetotausta aikuisten ohjaamisesta ja treenien vetämisestä. Junioreiden ohjaaminen on aina kasvatustehtävä, ja siihen saa hyvät eväät tästä koulutuksesta.

Milloin suunniteltu käytäväksi:

Junioriohjaajakoulutus 1 on suunniteltu aloittelevalle junioriohjaajalle tai edistyneemmälle ohjaajalle lisäopiksi junioreiden kanssa toimimisesta. Koulutukseen osallistuminen ei kuitenkaan vaadi aiempaa kokemusta ohjaamisesta.

Sisältö:

Koulutuksessa käydään läpi lasten liikunnan ja urheilun perusteet, ohjaajan rooli ja toiminta, perusliikkumisen ohjaaminen, lasten kehitysvaiheet liikunnan kannalta, opettamisen ja taidon oppimisen perusteita sekä tyypillisiä urheiluvammoja ja niiden ensiapu.

Tavoitteet:

Tavoitteena on, että koulutuksen jälkeen koulutettava

– tietää lasten harjoittelun eettiset ja kehittävät periaatteet
– kykenee ohjaamaan leikinomaisen ja monipuolisen harjoituksen lapsille
– ymmärtää laadukkaan junioritoiminnan merkityksen koko lajille

Opetusmenetelmät:

Koulutus sisältää luentoja, käytännön harjoittelua ja soveltamista, omien harjoitteiden suunnittelua ja niiden ohjaamista. Koulutus sisältää kaksi viikonloppua, ja näiden viikonloppujen väliselle ajalle annetaan etätehtäviä.

Miksi kannattaa käydä:

Koulutus järjestetään yhdessä muiden kamppailulajiliittojen kanssa. Monen mielestä koulutuksen suola on juuri eri lajien vetäjien yhdessä toimiminen. Eri lajien toimintatavoista ja harjoituksista saa ideoita ja perspektiiviä omaan ohjaamiseen. Koulutus antaa hyvän perustan lasten liikkumisen ohjaamiselle sekä teorian että käytännön tasolla.

Koulutus sisältää kaksi viikonloppua, ja näiden viikonloppujen väliselle ajalle annetaan etätehtäviä. Koulutuksen hinta on 100€. Hinta ei sisällä ruokailuja. Ilmoittautuminen aukeaa Suomisporttiin 3.10. – 23.10.2022 väliseksi ajaksi

-> Löydät koulutuksen etsimällä esim. oman lajisi nimellä tai koulutuksen nimellä. Maksu tapahtuu ilmoittautumisen yhteydessä.

Koulutus pidetään 29.-30.10. ja 12.-13.11.2022 n. klo 9-17, joista sunnuntai 13.11. on lajipäivä. Koulutuspaikkana toimii Nääshalli (Os. Näsijärvenkatu 8, 33210 Tampere). Tarkemmat tiedot koulutuksesta lähetetään osallistujille ilmoittautumisajan jälkeen.

Koulutuksen järjestää Suomen Aikidoliitto ja mukana ovat aikido, ITF Taekwon-Do, Hokutoryu ju-jutsu, taido, karate ja nyrkkeily.

Lisätiedot: Suomen Karateliitto ry, sera.kaukola@karateliitto.fi p. 050 542 34 31