Tuomarit kouluttautuivat Pajulahdessa 23.-24.10.2020

26.10.2020

Koulutukset Leirit Tuomaritoiminta

Tuomarivaliokunta järjesti vuotuiset tuomaripäivät jälleen Pajulahden urheiluopistolla. Koulutukseen osallistui 10 innokasta koulutettavaa. Osa heistä on jo vanhoja konkareita, jotka päivittivät tai korottivat lisenssiään, osa oli innokkaita uuden haasteen vastaanottavia tulevia tuomareita ja osa tietouttaan kartuttavia valmentajia.

Koulutus alkoi teorialuennoilla, joihin ajan hengen mukaisesti oli mahdollista osallistua myös etäyhteydellä. Keskustelu oli vilkasta, ja koulutuksen toteuttaminen onnistui hyvin myös videovälitteisesti. Tuomariksi aikovat suorittavat myös katan ja kumiten teoriakokeet, joissa aloittavalta tuomarilta edellytetään kumitessa vähintään 75 % ja katassa vähintään 70 % oikeita vastauksia.

Lauantaina tuomareilla oli hieno mahdollisuus harjoitella käytännön tuomarointia parhaissa mahdollisissa olosuhteissa maajoukkueurheilijoiden kanssa. Yhteistyö valmennusryhmien kanssa on erittäin antoisaa puolin ja toisin. Tuomaroitavana oli tasokkaita otteluita ilman kilpailupäivän paineita. Katatuomarointia harjoiteltiin myös autenttisissa olosuhteissa tablettien avulla suorituksia pisteyttäen.

Koulutuspäivät toteutettiin hyvässä yhteishengessä ja rennossa ilmapiirissä, ja saimme toimintaan mukaan uusia tuomareita. Tuomaritoiminta antaa harrastajalle uuden näkökulman lajiin ja kilpailutoimintaan, sekä haastaa jatkuvasti oppimaan lisää. Tule sinäkin mukaan tuomaritoimintaan!

Pirkko Heinonen, puheenjohtaja
pirkkoheinonen@phnet.fi
044 501 7680

Tuomarivaliokunnasta lisää täällä; https://karateliitto.fi/fi/karateliitto/valiokunnat/tuomarivaliokunta/