Hokutoryu ju-jutsu kevätleiri 2023

24.03.2023

Leirit Tapahtumat

4-5.3.2023 Riihimäen urheilutalolla pidetty Hokutoryu ju-jutsun vyötekniikkaleiri oli upea tapahtuma. Juniorit harjoittelivat ottelu- ja kamppailutekniikkaa ja aikuiset keskittyivät vain vyötekniikoihin. Viikonlopun aikana käytiin eri vyöryhmissä läpi kaikki seuraavaan vyöasteeseen vaadittavat tekniikat ja niiden oikea suoritustapa, kaikki osallistujat saivat tiivistetyn rautaisannoksen seuraavaan kokeeseen vaadittavaa tekniikkatietämystä.

Leirin kouluttajat, kuten kaikki eri valtakunnallisilla leireillä kouluttavat, ovat Hokutoryu ju-jutsukoiden huippuja. Leirin avajaistilaisuuden yhteydessä oli myös Dan-seremoniat, jossa Dan-kokeen läpäisseet saivat diplominsa ja nimitettiin uuteen vyöarvoon. Mustan, 1. Danin suoritti Kajaani ju-jutsuseuran Antti Kumpulainen, 2. Danin Suomen Budokeskuksen Mika Kuukkanen ja Turun ju-jutsuseuran Jussi Knuutila, 3. Danin suoritti Helsingin ju-jutsuklubin Timo Purmonen. 5. Dan, joka on varsin harvinainen vyöarvo, myönnettiin Teresa Tuomiselle. Tämä on myös korkein naiselle myönnetty Hokutoryu vyöarvo maailmassa.

Leiri oli myös Hanshi Timo Hirvosen 60v. juhlaleiri ja avajaisten yhteydessä seurojen edustajat muistivat Hanshi Hirvosta puhein ja muistoesinein, kansainvälisiä onnitteluja oli tullut useista maista, joista osa luettiin tilaisuudessa. Leiriläisten yhteinen illallinen oli Teatterihotellin ravintolassa.

Järjestävä seura, Suomen Budokeskus suoriutui leiriläisten tyytyväisistä kommenteista päätellen jälleen loistavasti!

Junioreiden valtakunnallinen kevätleiri 2023

Valtakunnallisen Hokutoryu ju-jutsun kevätleirin yhteydessä oli oma osuus junioreille lauantaina 4.3.2023. Turkulainen Sensei Petri Kolehmainen 5. Dan ohjasi junioreiden harjoitukset, jossa paneuduttiin ottelutekniikkojen saloihin, tulevia SM-kilpailuja silmälläpitäen. Vaikka junnujen päivä oli pitkä ja fyysisesti raskas, niin harjoitusten päätyttyä kaikkien kasvoilta loisti tyytyväisyys ja seuraavan leirin odotus. Seuraava valtakunnallinen junnuleiri on 16-18.6.2023 Pajulahden liikuntaopistolla, viikonloppu kannattaa varata kalenteriin jo nyt!

Suomen Karateliitto valitsi vuoden ju-jutsutuomarin

Suomen Karateliitto ry on valinnut Lohjan Kamppailukeskuksen Marko Kaurasen vuoden ju-jutsutuomariksi 2022, tunnustuksena ansiokkaasta Hokutoryu ju-jutsun tuomaritoiminnasta. Onneksi olkoon!