Hanki lisenssi ja kuulut sinulle tärkeään kamppailuyhteisöön!

29.12.2022

Yleinen

UUSI LISENSSIKAUSI KÄYNNISTYY

Uusi lisenssikausi käynnistyy 1.1.2023. Kauden 2023 lisenssit ja vakuutukset on lunastettavissa 20.12.2022 alkaen. Voidaksemme parhaiten palvella jäsenseurojamme ja tarjota kaikille mahdollisuuden edulliseen lisenssiin ja vakuutusturvaan olemme viime vuonna uudistaneet lisenssikäytäntöämme. Viime vuoden tapaan lisenssikausi on kalenterivuosi (1.1.-31.12.).

MIKÄ LISENSSI?

Lisenssiä voisi kuvailla seuraavilla termeillä: liiton jäsenseuran jäsenen rekisteröintimaksu tai  palvelumaksu. Se on tärkeä myös lajin vaikuttavuuden kannalta. Lajien vaikuttavuutta ja virallisia harrastajamääriä mitataan maassamme rekistere harrastajilla. Lisenssiin voi liittää myös juuri kamppailulajeille suunnatun edellisen ja kattavan vakuutuksen.

Lisensseistä kertyvät tulot ohjataan karaten, ju-jutsun ja taidon kehittämiseen koko maassa. Voimme parantaa viestintää ja järjestää leirejä, tukea koulutustilaisuuksia tai muilla tavoin tehdä yhteistyötä seurojen kanssa.

Lisenssi on ’lupa harrastaa ’– eli se on kaikille karaten, taidon ja hokutoryu ju-jutsun harrastajille pakollinen harrastajien rekisteröitymismaksu.

Rekisteröityneiden jäsenten määrä on keskeinen mittari myös liiton valtionavun turvaamiselle.

”Lisensseistä kertyvät tulot ohjataan karaten, ju-jutsun ja taidon kehittämiseen koko maassa.”

KENELTÄ LISENSSI VAADITAAN?

– Jäsenseurassa harrastava lapsi, aikuinen tai nuori
– Seuran tai liiton valmentaja ja/tai ohjaaja
– Tuomari/ kilpailija
– Liiton kouluttaja ja/tai luottamushenkilö

Osallistuessasi Suomen Karateliiton järjestämiin tilaisuuksiin sinulla tulee olla voimassa oleva lisenssi. Myös kaikkien karate, taido- ja ju-jutsuseurojen järjestämissä harjoituksissa on oltava voimassa oleva lisenssi. Harrastajia suositellaan huolehtimaan myös vakuutusturvastaan heti kauden alusta. Lisenssittömän henkilön osallistuminen Suomen Karateliiton tapahtumiin voidaan evätä.

Lisenssin myötä saat osallistumisoikeuden Suomen Karateliiton tapahtumiin (seuraharjoitukset, leirit, kilpailut sekä muut tapahtumat).

Lisenssillisenä pysyt mukana menossa – saat ajankohtaiset uutiskirjeet sähköpostiisi säännöllisesti.

SPORTTITURVA-VAKUUTUS

Lisenssin hankkimisen yhteydessä suositellaan kamppailijan vahingot kattavan Sporttiturva-vakuutuksen ostamista.

Vaihe 1 – Valitse itsellesi tai lapsellesi sopiva lisenssi
Vaihe 2 – Valitse sopiva vakuutus lisenssin kaveriksi

Lisenssin yhteydessä sinulla on mahdollisuus hankkia itsellesi laaja vakuutusturva, joka on  suunniteltu nimenomaan kamppailulajien tarpeisiin. Myös vakuutuksen voimassaoloaika on kalenterivuosi (1.1.-31.12.).

Sporttiturva on vakuutusehdoiltaan ja korvauskäytäntöjensä puolesta TODELLA varteenotettava vakuutus kamppailijalle. Tarkemmat tuoteselosteet löydät liiton sivuilta.

HUOM: Sporttiturvan voit hankkia VAIN mikäli sinulla on lisenssi.